Härlig ny vecka!

Äntligen ny vecka! Förra veckan går väl inte in på topptio-listan över lyckade veckor direkt då Tyra först var sjuk och sedan jag. En ny vecka välkomnas därför med öppna armar! Ny vecka = nya tag! Avslutet på förra veckan var dock bra med först ett pass på jobbet och sedan middag i Färnäs i lördags och en tripp till Falun igår.

Denna vecka har jag en hel del roligheter att se fram emot. Största grejen är givetvis att vi ska bli husägare i morgon! Eller bostadsrättsägare för att vara exakt men huset blir ju vårat så vi säger husägare va?! Redan ikväll ska vi dit och tjuvkika lite, måste planera för vad vi ska fixa till där innan vi flyttar in. Vardagsrummet ska i vilket fall få nytt på väggarna och på golvet, det är klart. Har även en förhoppning om att Tyras rum ska bli klart och kanske också hallen och trappen (här är det bara målning och kanske någon tapet som ska upp för tillfället). Vi får se. Har inte bestämt hur allt ska se ut än heller. Blir nog ett lite mörkare trägolv i vardagsrummet och sedan vita väggar. En vägg blir dock en fondvägg och där har jag sett ut en supersnygg fototapet på en skog. Gillar att den sticker ut lite. Frågan är dock om man tröttnar på att ha en skog i vardagsrummet... Vad tror ni? Gaaa, ska  bli galet kul hur som helst att inreda och att finna sig tillrätta i vårat nya hem, längtar så tills att vi är på plats!

(Hmm, kom på att jag nog skrivit allt detta tidigare. Ett bevis på vad som snurrar runt, runt i min skalle för tillfället! Ha överseende...)

Annars längtar jag till helgen också då det är Eldkvarn på tältet som gäller. Är verkligen sugen på lite fest nu! Längtar också till barnsången på onsdag vilken vi missade förra veckan. Ska försöka få in lite dejter och lite packning också under veckan! Känns bra nu! 


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter jätte läckert med en skog! :) OM ni skulle tröttna, kan man ju alltid tapetsera om den. Det går ju inte åt så mycket tapet till en fondvägg & är ju snabbt & enkelt gjort. Ska bli kul att se ert hus sen! :)

Hoppas ni får vara friska ett tag nu!



Kram

Postat av: Pernilla

Åhh vad härligt!

Förstår att du/ni längtar. Jag längtar extremt mycket efter att få ett boende (typ en 4a eller helst en 5a) där vi kan bo läääänge. Då vet man att alla inköp och allt fix är för framtiden och då är det värt att lägga lite mer tid och pengar på det hela. Som vi bor nu känns det inte riktigt så och då blir det att "vi väntar lite med det".

Såå... summa summarum... jag är lite avis :)

Kram

2011-02-28 @ 15:06:45
URL: http://mondaygirl.com
Postat av: vicky

Håller med tidigare, man kan alltid tapetsera om! Skulle jag vilja göra nu, kollar alltid på tapeter! Fåglar eller fjärilar tex! Skog bli kanon efter några groggar;)

2011-02-28 @ 20:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback