Nytt år!

God fortsättning alla vänner! Hade ni en trevlig nyårsafton? Det hade vi! Bestämde oss för att skippa allt vad matlagning heter och bokade bord på Strand så att vi skulle få allt serverat. Det var verkligen ett bra drag - vilken mat!! Fem rätter med dryck till och jag kan säga att alla rätter var grymt goda! Menyn ligger definitivt i topp 3 över det godaste jag ätit någonsin! Därtill hade vi det väldigt trevligt; jag, Kristofer, Linkan, Anna och Edvin... Repris önskas nästa nyår!

Vilket år 2010 har varit. Det bästa någonsin. 6 januari kom Tyra till världen och vilken upplevelse det har varit att följa detta hennes första år. Det känns som 2011 också kommer att bli ett händelserikt år, förändringar väntar runt hörnet - bra sådana!

Nyårslöften avger jag aldrig men jag läste något fint på
Emmas blogg. Hon skriver om medmänsklighet och jag kan bara hålla med. Det är så lätt när man har det bra själv att tro att alla har det lika. Så är det inte. Gör en god gärning då och då, liten eller stor. Med Emmas ord i bakhuvudet gjorde jag en god gärning igår. När jag skulle skjutsa Tyra till hennes farmor och farfar var det en kvinna som kom gående med flera tunga matkassar. Hon tog nytt grepp på dem gång på gång... Jag skjutsade hem henne och hennes kassar. Hennes ord innan hon gick var "Tack, det finns snälla människor fortfarande". Jag vill utmana er som läser att göra minst en god gärning samt skicka utmaningen vidare. Pay it forward...



Kommentarer
Postat av: K,M

Puss love You!!!

2011-01-01 @ 22:02:31
Postat av: Emma

Vad glad jag blir! Visst känns det fint när man har gjort en god gärning. :) Så kom igen nu allihopa som läser, pay it forward!

Vad härligt att ni fick en trevlig nyårsafton, skönt att slippa laga maten själv. Vi blev bortskämda med 3-rätters som Mickes mamma hade lagat. Var mysigt det med. :)



Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback