Mycket roligt!

Saker som får mig att må bra är:

- att vara med min familj,
- att träffa vänner,
- att ha roliga saker att se fram emot...
-... men också när jag kan njuta av nuet!
- motion
- ok, jag erkänner: shopping!
- inredning
- hästar

Oj, märker att jag hade kunnat fortsätta länge men dessa är i vilket fall några saker som får mig att må bra och som jag dessutom fått en dos av under senaste veckan! Underbart!

Har fikat med vänner, har ridit (hela förra helgen, ni kan läsa mer på hästbloggen), har varit ute på PW där både kropp och munläder fick motion, välbehövligt. Har shoppat, på rea, till både mig och Tyra. Har myst med min familj. Men de två största händelserna är ändå:

1) Tyra har fyllt 1 år! Samtidigt som det känns väldigt längesedan som hon var liten, nykläckt bebis så känns det som att det var igår som vi åkte hem från BB. Konstigt... Året har minst sagt gått i rasande fart och Tyra har gått från att vara liten bebis till liten tjej! Igår hade vi ett härligt födelsedagskalas! Fullt hus blev det, tårta åts och paket öppnades. Tyra fick många fina presenter (tack alla) och idag har hon lyckats ge dem alla, som var leksaker, lite av sin tid! Allt var poppis! I veckan har även ugnen gått varm; bullar, kakor och tårta var hembakat på kalaset vilket verkade uppskattas! Kul! 

2) Den andra stora händelsen är att vi har köpt hus!! Eller bostadsrätt är det rättare sagt. Det känns superkul att få (köpa) ett hem som blir vårat eget! I mitt huvud är huset redan omgjort och klart, ny färg och nya tapeter sitter uppe på väggarna, rummen är inredda och allt annat som vi tänkt fixa är redan färdigt! I verkligheten får vi dock ta en sak i taget. Först ska det packas, sedan flyttas och till sist packas upp. Allt fix får vi ta efter hand. Det färdiga resultatet tror jag dock kommer att bli väldigt bra! Det känns jättekul, spännande och förväntansfullt!

Har en hel del bilder att visa. Från julafton, nyår, kalaset och lite annat smått och gott. Ska försöka ladda upp dem snarast! Håll utkik!

Nu ska jag sätta lite fart. Ska fixa iordning mig så att jag är färdig när Tyra vaknar. Då blir det nog fika med vänner (om vi hinner) och inhandling av mat. Fredagsmyset kommer att bestå av fläskfilé toppad med chevré. Mumma! Underhållningen får nog bli Let´s Dance.

Ha en trevlig helg nu!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tänk att hon redan är 1 år eran söta lilla tjej. :) Så kul med huset, tror det blir jätte bra! Ser fram emot bilder sen då...



Kram på er!



Postat av: vicky

vart ska ni flytta? Rad hus i Vika? Hoppas det är så, jag behöver en medryttare! Gud va spännande!

2011-01-07 @ 17:16:17
Postat av: Marit

Grattis till Tyra!! Hjälp vad tiden går fort men ser man kort på sötisen så förstår man ju att tiden går, hon har ju blivit en stor liten tjej:) Grattis till husköpet oxå, vad spännande!! Såklart mycket jobb för er innan allt är som man vill men roligt och ni får ta allt eftersom det passar! Tack för ditt långa svar på min hemsida, kommenterar mer där sen:) kram

2011-01-10 @ 13:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback