Inskolning...

Ni är ju inte så många som kikar in här längre men det kan jag visserligen förstå, uppdaterar så sällan här. Får använda den här bloggen till att skriva lite vad jag vill när jag vill, mest för min egen skull! Det är det bästa med lösenordsskyddat! Sedan får såklart ni som läser ändå gärna kommentera om ni känner för det, är bara roligt för mig att läsa era kommentarer!!

Har hållit på med inskolning på dagis de senaste två dagarna. Tycker att det har gått bra! Tyra verkar trivas på dagis! Dock har hon ätit lite mindre än vad hon brukar där och så har hon även haft väldigt svårt att sova där! Första dagen fick vi gå hem en timme tidigare (inskolningen är från kl. 9-15 i tre dagar, sedan ska det vara klart är det tänkt). Den dagen fick hon en macka hemma och sedan somnade hon på stört! Igår gick det bättre, då somnade hon på dagis på andra försöket men tyvärr blev hon väckt (livat på dagis) efter bara en halvtimme. Hoppas att hon vänjer sig men hon har alltid varit ganska lättväckt på dagtid. Men är säker på att personalen löser det på något sätt annars! Som tur är sover hon istället riktigt bra på nätterna! Lekmässigt verkar hon dock stormtrivas, hon leker med det mesta och de flesta och verkar tycka att det är kul på dagis!

Idag fick vi tyvärr lov att göra ett uppehåll i inskolningen då hon i går kväll/i natt blev genomförskyld! Hoppas att det är någon snabbt övergående förskylning, hade varit bra om hon kom till dagis igen redan i morgon men tvivlar tyvärr på det... Annars får vi väl fortsätta nästa vecka, som TUR är så är jag ledig även nästa vecka! Kommer dock kännas konstigt att lämna henne på dagis sen, min lilla tjej... Var i vilket fall iväg en liten stund igår och då gick det ganska bra, även om hon efter en stund blev lite ledsen och frågade efter mamma. Hua, som ni hör är jag lite nojjig över allt men försöker verkligen allt jag kan att bara hålla det på insidan!

Idag är alltså en hemmadag. Försöker att göra lite nytta men det går trögt! Längtar till ikväll, då blir det bio!


Kommentarer
Postat av: Lena

När jag skulle hämta Amanda idag på dagis visade dagisfröknarna mig ett foto på två små tjejer som nöjt satt vid sandlådan och lekte. De berättade att de små hade funnit varann direkt. Roligt för Amanda att få dit någon i sin egen ålder! Hoppas Tyra frisknar på sig snart så de kan leka mera! =)

Postat av: Jennie A

Hallå där!

Så skönt att inskolningen verkar gå bra! Vi har nyss fått plats för Theo - vi fick på Tomtebo som vi ville. Inskolning börjar i augusti, ska bli spännande!

Vi får ta en träff snart!

Kram kram

2011-06-16 @ 12:48:49
Postat av: Jessica

Lena: Din tjej är så himla go! De fann verkligen varandra direkt! De har suttit och lekt i sandlådan, de har haft "tebjudning" och rätt som det är sitter de bara bredvid varandra och spanar. Supersöta! Tyra var på plats igår men då var Amanda sjuk hörde jag, hoppas att även hon får ett snabbt tillfrisknande. På måndag ses de säkert igen! Får ta en lekdag du och jag och barnen också någon dag tycker jag! =) Kram kram



Jennie: Vad skönt att ni fått plats där ni ville! Har hört massor med bra om det dagiset också så det blir nog jättebra! Gärna en träff snart! Måste ju spanan in nya huset också! =) Kram kram!

2011-06-17 @ 13:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback