Nu ska det struktureras!

Skriva listor ska bli min nya grej tror jag! Trots trötthet har jag såhär på kvällskvisten börjat ta tag i några saker som legat och väntat och allt började med att jag skrev en lista över vad jag ska göra i morgon. Jag insåg då att vissa av de där sakerna på listan kan jag faktiskt ta tag i nu på en gång! Så nu har jag sökt några kurser till hösten, dock lite sent men kanske att jag har tur och kommer med ändå. Dock så är det ett jobb jag hoppas på mest av allt...Lyckades även skicka iväg en "Begäran om föräldrapenning" som det heter till FK. Hjälp vad mycket mer pyssel det är att fylla i detta då man jobbar extra! Men tror att jag lyckades få iväg något som var ok så förhoppningsvis lever jag ännu en månad! ; )

Anledningen till att jag överhuvudtaget började skriva en lista över "to-do" var att jag börjat tröttna på att det känns som kaos, om än ett litet kaos, lite överallt... Har lite svårt för kaos... Har svårt att hinna med/orka/ta tag i allt som ska fixas hemma, vardagligt som flyttrester/renovering/inredning. Många idéer och projekt på G men jag vill ju helst att allt ska vara klart på en gång! Var nog tur att vi inte köpte något jättehus med stort renoveringsbehov, det hade jag nog inte klarat av, inte för tillfället iallafall... Samtidigt som jag tycker att det är kul vill jag bara bli färdig! Måste börja fixa och planera inför framtiden också. Och Tyra som blivit busigare och busigare vilket betyder mindre rast och ro. Vill dock säga att det är underbart att vara med Tyra, som min mamma så passande uttryckte det "hon är som en tornado och hon tar dig med storm".  Lägg till mitt vanliga flummiga jag på allt det som jag just tagit upp så förstår ni att det börjar bli lite rörigt uppe hos mig! Då fick jag den geniala idén att börja med att strukturera allt på papper först så kanske det blir lite lättare att få saker gjorda (för jag blir lätt så att när det blir fööör mycket så tar det istället stopp). Dessutom kan man då känna sig nöjd och stressfri om man lyckas bocka av det som man har på sin "dagslista". Tror också att det kan vara bra att planera lite bättre tillsammans, jag och Kristofer. Speciellt med tanke på att vi båda gillar att ha aktiviteter "vid sidan av"... Idén om listor har väl funnits länge, vet också att exempelvis Blondinbella skriver mycket om sina listor. Säga vad man vill om Blondinbella men jag anser att hon är extremt ambitiös, klok i många avseenden och jag gillar att läsa hennes blogg för hon är grym på att peppa! Sedan är det mycket lyx, flärd och ytligheter också men hon visar i vilket fall, till skillnad från många andra bloggerskor, att man faktiskt måste arbeta hårt för att komma i det läget att man kan spendera så! Nu blev det en liten avstickare vad gällde Blondinbella men för att återgå till mina listor så hoppas jag att de ska både peppa mig och få mig lite mer strukturerad. Samt att de ska få mig att njuta mer! Tror ni på det??? =) 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sv:

Tack!

Hmm, mammalunken? :) Jag vet inte, tycker det varit fullt upp ända sen han kom och dagarna går så fort.

Men jag trivs bra att vara hemma med mitt lilla hjärta :)

Det var jättekul att du kom och hälsade på oss!

Lycka till med allt pysslande hemma nu.

Kram

Postat av: Emma

Fungerar det med listskrivandet? Det brukar ju vara det bästa för att strukturera upp saker och ting. Jag har en liten bok där jag skriver upp alla mina "to do" saker. :)



Kram

2011-05-19 @ 18:39:02
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

det har jag gjort i flera år, annars skulle jag inte överleva. Fantastiskt när man gjort allt snabbare än man tänkt och kan sätta sej här en liten stund!

2011-05-22 @ 16:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback