Klar för idag.... nästan....

Ska bli så himla skönt att vara ledig lite! Idag har jag tom sett till att jag är hästledig så från och med nu så är jag ledig idag! Fast jag har planerat in lite tråkiga saker som städning och sånt... Tråkigt nu men det är så skönt när man sen kan vara ledig och känna att det är fint hemma och slippa känna en massa "jag borde"...

Har ett till borde som jag bör klämma in inom en snar framtid så att det är gjort! =) Tänkte göra ett bildspel till den klassen som jag ska ha efter lovet. Det är alltså inte samma klass som jag har haft hittintills utan det är en ny! Kul att träffa lite fler elever! Det ska bli kul att göra bildspelet men det vore samtidigt skönt att veta att det är klart. Kanske börjar lite med det idag....

Förresten, det kanske är någon som har nåt tips om en rolig lektion?! Ni kanske kommer ihåg någon lektion som ni har haft som har varit sådär extra bra?! Alla tips är välkomna!


Kommentarer
Postat av: Elmer

Tyvärr så är min hjärna blank när det gäller skolarbete. Men jag kommer ihåg att jag tyckte att våra religonslektioner var bra och roliga OCH lärorika! Allt det berodde ju på att våran lärare var väldigt bra. Han var väldigt kunnig om väldigt mycket. Och han berättade en massa historier som samtidigt var lärorika istället för att bara sitta med böckerna framför näsorna.
Men jag och historia går inte så bra ihop, jag är superkass på det. Ett tips hade ju varit för cirka en månad sen att berätta om Gustav Vasa! Alltid kul att få lära sig om sin hemtrakt. Det blir liksom lättare att relatera till då. Eller försöka hitta något dom är intresserade av och/eler håller på med.
Jag var ju på städkurs i december. Låter verkligen skit tråkigt. Men allting som jag kunde dra parareller till blev helt plötsligt mycket mer intressant. Jag tänkte tex på vilka olika golv våra kunder har här uppe i Sälen och vilka kem och moppar osv jag skulle kunna använda till dom.
Som sagt låter kanske urtråkigt och inte så mycket att kunna. "Det är väl bara att skura golven och torka av toaletterna..." Men icke så nicke. Olika ph-värden gör olika saker. Olika smuts kräver olika kem. Olika underlag kräver också olika kem. Och att tvätta... En hel vetenskap. Och bakterier, när dör dom och när förökar dom sig??? Som sagt, väldigt mycket att lära sig.

Oj va långt det blev. Förlåt.

Lycka till och hoppas att du kommer på nå roligt till dom

Ha det super gött

Kramar från mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback