Måsten...

Varför måste man (jag) alltid ha en massa måsten att göra? Jag har varit ledig i 1 1/2 vecka och än tror jag inte att det har gått en enda dag utan måsten... Och då räknar jag inte ens in kusen som jag måste ta hand om varje dag.

Visserligen befinner jag mig just nu i en lite speciell situation med tanke på vad som hänt och självklart vill jag hjälpa till. Men jag blir tokig av att ha någonting att passa eller göra varenda dag! Får man överhuvudtaget tycka så med tanke på allt? De få dagar som jag inte har hjälpt till med något så har det varit pga att jag har haft fullt upp med annat...

Bläää, är ganska less på allt just nu, samtidigt som jag är orolig och ledsen över mamsen...

Fastän jag är heeelt (sure) ledig så har jag inte tid att umgås med mina kompisar, ta en fika eller whatever utan att planera dagen i minsta detalj för att hinna med. Det suger!

Har iaf haft en ganska lugn dag idag då jag haft sovmorgon, vikt tvätt och kollat på höjdhoppsfinalen. Men nu måste jag sätta fart eftersom jag har bestämt att jag ska hinna med att laga mat/äta innan vi ska och titta på en bil som vi kanske ska köpa och innan jag ska upp till mamsen för att fixa en sak (för det hinner jag inte i morgon eftersom jag jobbar hela dagen) och innan jag ska till stallet.

Gahh, har ingen rätt att klaga (alla har väl måsten, eller?) men just nu är jag verkligen less!

Kommentarer
Postat av: Stickis

Du har mail!! =)

Postat av: iana

Jag håller med dig... det finns alltid massor av måste fixas grejer... Hela min sommar har bara försvunnit så fastän jag är sjukskriven. Vill inte ens tänka på hur det hade blivit om man dessutom hade jobbat...
Hur som helst så hoppas jag att allt blir ok med din mamma och allt!
KRAMAR

2007-08-29 @ 19:48:51
URL: http://snostjerna.blogg.se
Postat av: Pernilla

Förstår precis vad du menar! Det är svårt när man så gärna vill hjälpa till, men man har fullt upp med sitt eget, tiden inte räcker till hur man än gör och så får man dåligt samvete.
På nått sätt så får man försöka tänka att det inte kommer att vara så jämt, även fast det inte är så lätt och kanske inte känns så för tillfället.
Stor kram till dig från mig!

2007-08-29 @ 20:02:13
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback