Underbar mat!

Kom till slut iväg till stallet... Väl där mötte jag Terese som hade tagit in Reggie för att köra henne till ridklubben för ett träningspass. Kvar ute var Mirre som lyckats blivit döförälskad i Reggie vilket idag resulterade i en väldigt uppjagad häst. När jag skulle hämta honom i hagen var han genomsvettig efter allt springande (då hade han kanske bara varit ute själv i 20-30 min, eller själv och själv, han såg hästar i en hage lite längre bort) och var verkligen dyngsur i svett! Han fick gå in i stallet och lugna ner sig och bli svampad. Detta gjorde då att jag fick lov att vänta på att han skulle ta igen sig samt torka innan jag kunde rida och då kom Marianne på den underbara idén att jag kunde ju äta hos dem!

Det var verkligen hur gott som helst! Som att äta på en gourmetkrog! Per är grym på att laga mat! Först var det en förrätt som bestod av en supergod soppa (gjord på bl a palsternacka tror jag han sa) samt lite plockmat i form av lax och kräftstjärtar. Till soppan fick vi även varma smörgåsar. Till huvudrätt var det den godaste entrecoten (stava?) som jag ätit samt pasta med ost på och en sallad som bestod av romansallad, ruccola, cashewnötter, rödlök samt lite riven ost. Tack för den goda maten!

Efter middagen så blev det till slut en liten ridtur med Mirre... Och nu sitter jag här och är allmänt trött... Bäst att hoppa i duschen och sen i säng! Hoppas det blir ännu en dag på stranden i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback