Trött...

Vilken segdag det har varit idag... Pappa och Doris har ju bott här och igår kväll när jag precis börjat se en film (som vi skulle ha sett innan ett seminarium idag) så kom de in med pizza och ville umgås lite. Så självklart gjorde vi det. Är ju inte så ofta man träffar dem nuförtiden. Återupptog filmen när alla andra hade gått och lagt sig men orkade inte se klart den så jag fick lov att ställa klockan tidigt i morse för att hinna se resten. Och kombinationen vara uppe sent och gå upp tidigt funkar inte riktigt för mig alla gånger. Har varit supertrött och seg hela dagen!

Lyckades dock klara mig igenom vårat, faktiskt riktigt roliga seminarium. Har även läst lite facklitteratur samt lite Edgar Allan Poe idag. Nu tänkte jag börja på Stephen Kings Lida.

Har även varit till stallet där jag tagit hand om Mirre och Silvia. Lyckades lyfta på Silvias bakhovar idag! Ännu ett framsteg! Var även ut i kylan och red på Mirre. Han var duktig men det var riktigt kallt. Brrr...

Skrev här ett lååångt inlägg om en massa saker som jag funderat på idag vad gäller min "hästsituation" men eftersom jag är så trött så blev det bara en massa negativ svammel. Saker och ting låter ofta betydligt mer komplicerade och jobbiga när man är trött. Så därför beslutade jag mig för att radera det. Och så ska jag sluta att fundera på det så mycket. Hästarna tar nog med tid då jag väl är i stallet så de behöver inte ta upp min tid när jag inte är där. 

God natt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ooo, jag har sett filmen Lida, den är bra, fast läskig. Du kanske redan har sett den?!
Jag brukar tänka ibland på alla gånger man var ute och red fast det var över 20 grader kallt och på hur mycket man frös. Usch, jag saknar ridningen men just att rida ute när det är riktigt kallt saknar jag inte.
Vi har ganska kallt här i Stockholm idag, hela typ 4 minusgrader. Jag tycker i och för sig att det ÄR kallt, det är på nått sätt en annan slags kyla här nere än vad ni har.
Kram Kram

Postat av: Tin

det är drygt ibland (läs ganska ofta) med dom här hästarna, men ibland finns det stunder som gör det värt det. Igår hoppade jag en minibana med 4 hinder på 70 cm, med oxer och vattenmatta med min 3-bäbis, det ska jag leva på länge :)
Nu tittar jag på grand prix hoppning på tv och drömmer om att jag och rerra ska hoppa högt om ett par år!
Och du: snart sitter bytena klockrent!
Kramar

2007-12-20 @ 23:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback