Travhelgen!

Har som sagt hängt med ett gäng grabbar i helgen på en liten tripp. Har dock följt med efter att ha lovat att "det som händer på resan stannar på resan" så föör detaljerad kan jag ju inte bli! ; )

Det hela började i fredags då vi drog iväg till Borlänge för att gå på trav på Romme. Vi åkte först till stugan där vi skulle bo och lämnade bilen och grejerna för att sedan åka taxi till travet. Det var trevligt på travet, var omväxlande i baren, på läktaren och ute på "festivalområdet" där både Martin Stenmark och Andreas Johnson uppträdde. Båda såg grymt bra ut live och Andreas Johnson var kanonbra! Tyvärr var jag inte riktigt i form, hade varit hängig och haft ont i halsen i ett par dagar så jag var lite seg. Men jag hade trevligt ändå! Efter travet åkte vi tillbaka till stugan där hela gänget klämde in sig! Jag och Kristofer hade det lyxigast eftersom vi la beslag på den enda sängen som fanns. Trots det så var kände man sig inte direkt utvilad när man vaknade då sängen inte var särskilt bred så röra sig utan att vakna var inte att tänka på. Dessutom blev det ganska sent på fredagen och upp tidigt på lördagen så lite mosig var man allt.

På lördagen drog vi som skulle vidare till Hudiksvall först till McDonalds där det blev frukost. Sen blev det en rolig och galen resa till Hudik. Väl framme lämnade vi väskorna på hotellet och så bar det direkt av till travet på Hagmyren. Väl där hittade vi "våran" sten som blev en ganska poppis sten under dagen som gick. Satt riktigt bra där och hade rejält tur med vädret. Hade mest sol och inget regn trots att travbanan nästan hela dagen omgärdades av tunga regnmoln! Spelade vinnare på en häst och den vann och det kändes ju också bra!

Efter travet blev det en resa tillbaka till hotellet där vi checkade in och hängde på rummen ett tag. Därefter gick vi ner till resturangen på hotellet och käkade. Tror nog att alla var överens om att det var något av det godaste som vi ätit någonsin. Man valde först vad man ville äta för kött (typ oxfilé, lax osv) och sedan var det buffé på tillbehören. Ruskigt gott! Efter maten gick vi vidare ner på festivalområdet där vi fastnade i öltältet där det var ett riktigt bra coverband som spelade typ Metallica, Iron mfl. Kommer dock inte ihåg vad de hette...

Efter någon timme där gick jag och Kristofer tillbaka till hotellet för att möta upp en i vårat gäng hade som hade "varit lite trött". De andra stannade kvar på festivalen. Vi blev kvar på hotellet resten av kvällen där vi först satt i restaurangens "chill out-del" och drack ett antal drinkar och träffade lite roligt travfolk. Sen gick vi vidare till discot, som var en riktigt bra lokal men tyvärr med ganska lite folk. Drack lite fler drinkar och var även uppe på dansgolvet. Grabbarna var riktigt tappra och höll mig sällskap där!

På söndagsmorgonen blev det hotellfrukost. Alla var ganska slitna men jag tror att alla fick i sig av den goda frukosten iaf! Var kvar på hotellet så länge som vi fick (kl. 12 var det utcheckning). Ingen vågade dock köra då så vi gick en liten sväng i Hudik. Lyckades fynda lite muggar på Åhlens! Åkte därefter till en Q8-mack där de sände livetrav! Forfarande vågade ingen köra så vi satt där ett tag tills en alcomätare inköptes! Enligt den kunde alla utom en i gänget köra bil så då bar det iväg hemåt.... (Då var klockan strax efter 14...)

Har varit en riktigt rolig helg med mycket trav, skratt och galenskaper. Kan lova att det är många detaljer som har uteblivit från den här berättelsen. =) Är glad att jag fick hänga med grabbsen! =)