Sängen - mitt nya hem...

Då har jag klarat av alla min åtaganden! Nästan iaf....

I går red jag då som sagt två hästar för Göran. Lilla Reggie var jätteduktig och vi fick jättebra tips på vad både jag och Elmer ska tänka på när vi rider henne. Mirre var också riktigt duktig på träningspasset. Grejen var bara den att han hade fått för sig att han var hingst! Han som alltid står som ett ljus vart jag än ställer honom fick igår för sig att han skulle förlora sin älskling Reggie för alltid! (Då jag red henne på en ridbana inom synhåll och han stod i utebox!) Han blev så till sig att han förutom att blåsa upp sig och stå och gnägga oavbrutet bestämde sig för att försöka ta sig till henne! Försöket resulterade i ett långt sår på bringan, ett trampsår i kronranden och ett mindre sår på halsen... Som tur var så var det ytliga sår... När vi väl kom in i ridhuset och det var dags att rida honom(denna gång med Reggie utom synhåll) så gnäggade han oavbrutet och skrittade i fart med ett tåg men när vi väl satte igång att jobba var han som sagt riktigt fin!

När jag kom hem var jag helt färdig. Feber och skit... Men - ingenting kunde stoppa mina planer...

...så därför var det upp i ottan i morse och ännu ett träningspass med Mirre för Göran. Även idag gick han riktigt bra! Snälla Kristofer och Elmer tog hand om att få hästarna tillbaka till stallet så att jag kunde skynda hem för att göra iordning mig till jobbet. De första timmarna gick jättebra men sen var det som att någon slagit en klubba i skallen på mig så snälla K lät mig gå hem! 

Det var min helg so far. Resten kommer med all säkerhet spenderas under täcket!

 

Kommentarer
Postat av: Sus

Ja då hon såg lugn ut. På vägen till stallet stod hon och kollade på Qas och den andra och när jag åkte tillbaka busade hon lite men såg absolut inte ut att vilja rymma eller så =)

Postat av: Emma

Roligt att du lyckades delta på träningen & att det gick bra! Men se till att vila nu, så att du blir frisk... Kram & krya på dig!

2008-04-20 @ 16:53:01
URL: http://spirans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback