Tävlingsresultat...

I söndags åkte jag, Elmer och Mirre till Folkärna Ridsällskap i Avesta för att tävla dressyr. Jag red två LA-klasser. I den första kändes Mirre helt ok men kanske inte riktigt på hugget, men han kändes lydig. Där fick tyvärr inte så bra poäng... I andra klassen försökte jag rida på lite mer men då resulterade det i ett par ganska stora missar. Så vi gick tillbaka till transporten och tog hand om Mirre och lastade in honom i transporten. Då hör vi plötsligt i högtalarna att det är dags för prisutdelning och att jag och Mirre blivit placerade! Så det var bara att kasta på sig tävlingsstassen igen och springa upp till prisutdelningen! Mirre fick tyvärr inte följa... Så en röd rosett (4:e plac.) och lite pengar fick följa med hem!

Kändes jättekul att bli placerad. Dels så var det i den svårare klassen och dels så slog vi den som vann den första klassen och som hade en jättefin häst! Det var även samma domare i båda klasserna så med hjälp av hennes kommentarer så tyckte jag att jag äntligen blev lite klokare vad domarna vill se hos oss. Så nu vet jag att jag måste satsa lite mer och riskera missar hellre än att gå på säkerhet och rida prydligt...


image499

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh men grattis! =D Inte illa med placering!

Haha ja du fick äran att ta oskulden i mitt bokningsblock haha =)

Postat av: iana

GRATTIS!!!
Precis det där att satsa fick jag lära mig av en härlig domare från Östersund i fälttävlans dressyren, och vips så gick poängen upp även om satsningarna inte alltid höll hela vägen...
Längtar efter att komma hem och hänga med ut på tävling, det är ju jättekul!!
Kram

2008-04-29 @ 11:34:17
URL: http://snostjerna.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ååh så roligt GRATTIS!
Kram

2008-04-29 @ 13:13:46
URL: http://pernillas.com
Postat av: Emma

Grattis! Vad roligt :o) Det lönar sig ofta att våga satsa, jag hade ju lite problem med hoppningen med det där oxå... Att det ska vara fint, prydligt & kontrollerat ;o) I stället för att våga satsa! Jätte kul att det går så bra för er :o)
*Kram till dig & morot till Mirre*

2008-04-29 @ 17:22:12
URL: http://spirans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback