Dalecarlia spa...

Eftersom mamma har fyllt 60 år så bestämde jag och min syster oss för att överraska henne i helgen. Hon visste att hon skulle iväg och att hon skulle vara borta över natten samt lite vad hon borde ha med sig. I övrigt höll vi allting hemligt...

Våran lilla tripp gick till Hotell Dalecarlia i Tällberg. Efter ankomst på lördagen så åt vi sopplunch i en väldigt mysig liten stuga. Soppan serverades med nybakt tunnbröd och stilen på inredningen var väldigt gammal "dalafäbod". God mat och en väldigt härlig atmosfär!

När vi kom till hotellet var det dags att checka in och efter det begav vi oss direkt ner till spat. Alla fick behandling och jag hade valt massage. Det var sååå skönt. Varför går man inte och får massage oftare???

Efter spat gick vi upp på rummen och gjorde iordning oss och så överraskade vi mamma med lite champagne på rummet. Mmm, älskar champagne! Och då ska det såklart vara äkta vara! Efter denna lilla fördrink så blev det trerätters i restaurangen. Jag åt:

- F ö r r ä t t -
Rostad Hälleflundra med Kalixlöjrom samt citruscreme och smörstekt toast
- V a r m r ä t t -
Tomatöverbakad Kalvytterfilé med primörer samt potatisterrin
smaksatt med chevre därtill Soprafinosky
- E f t e r r ä t t -
Vit Chokladterrin smaksatt med rom serveras med mynta- och limesorbet


Dryck
 2006 Chaminé Cortes de Cima, Alentejo-Portugal. Lent vin med generös frukt och sköna tanniner. Smak av röda bär och varm krydda.


Jag tror ärligt talat att det var det godaste jag ätit i hela mitt liv!! Efter maten var vi alla ganska sega så vi gick faktiskt och la oss.

Dag 2 började med att vi åt av den goda frukostbuffén. Sen blev det en liten promenad i solskenet. Tog även  en  fika på Klockaregården. Efter det blev det hemfärd. Mamma var jättenöjd med helgen men faktiskt så tror jag att syster och jag njutit precis lika mycket som henne!

   

image416
image417

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åhh det lät häärligt! :)
Kram

Postat av: Emma

Vad härligt det låter som att ni har haft... Enligt mamma lät det som att er mamma var mer än nöjd :o) Rolig present att få... Jag var på Lotus Spa igår & blev ompysslad, man borde helt klart unna sig detta oftare! Kram

2008-01-22 @ 12:33:53
URL: http://spirans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback