Nu släpps nyheten!

Nu är jag åter hemma efter min lilla Falunvistelse. Gårdagen och kusinträffen var riktigt trevlig! Det var även jättekul att få träffa barnen igen. Det blev många rop efter "moosteeer" och det är lika kul varje gång!

Och tack så mycket för alla snälla kommentarer i förra inlägget! Ni är så snälla så! =)


Okej, nu berättar jag min hästnyhet... Jag kommer troligtvis att sluta rida Mirre. Det känns jobbigt men jag antar att vi måste skiljas åt någon gång. Dock så kommer "navelsträngen" inte kapas helt då han kommer att bo kvar i Mora. Anledningen till att jag ska sluta rida Mirre är för att jag nu har en ny häst att rida. Jag har tyvärr inte tid att ta hand om tre hästar... Min nya stjärna (!?) heter Regina och är ett 7-årigt sto efter Regazzoni. Hon har varit på utbildning i ca. 6 månader men innan det har hon i princip inte gjort någonting alls. Eller jo, hon har blivit mamma åt fina Silvia som står i stallet (som är 1 år nu) men så mycket riden är hon inte. Det känns som en utmaning att få utbilda ännu en häst och jag tror att hon har kapacitet att bli riktigt fin! Hon rör sig väldigt trevligt och har en riktigt fin galopp. Hon är lätt i typen och har bra energi och positiv attityd. Så jag hoppas verkligen att jag gör rätt som satsar på henne. Men det får framtiden utvisa...

Nu vet ni min lilla "hemlighet".

Nej, dags att se på film! Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Tin

haha, har du fått smak för utbildning av gröngölingar nu när du trimmat min skata :) Jag tror du gör rätt som satsar vidare, vad händer med Mirre då? Kram

Postat av: Emma

Vad spännande! Är övertygat om att du kommer att förvandla henne till en riktigt stjärna :o)

Vad blir det med Mirre då? Ska han stå kvar i Bonäs? Om han behöver en ryttare så är Lina som var skötare å honom förut på väg att flytta hem igen från Linköping. Hon är säkert intresserad om det behövs!



Kram kram

2008-07-13 @ 22:07:11
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Spännande med lite nya utmaningar! Hoppas att det blir som du har tänkt dig!

Kram

2008-07-14 @ 20:00:50
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback