Milanoresan...

Har forfarande inte berättat om resan till Milano. Kort sammandrag följer:
=)

Den första dagen kom vi fram till hotellet ganska sent så vi bara slängde in väskorna på rummen och gick sen till närmaste restaurang för att käka. Det var god mat och gott vin! Hade en riktigt trevlig första kväll...

Den andra dagen började med att vi promenerade runt i den delen av staden där vårat hotell låg. Vi hittade en riktigt bra marknad där det såldes massor av skor, kläder, väskor, prylar, grönsaker, fisk mm. Allt var superbilligt! Men av någon anledning så nöjde jag mig med att gå runt och kika så det blev ingen shopping för min del... Efter lunch drog vi vidare in till staden där vi bl a kollade på katedralen (vad den nu heter). Den var verkligen mäktig! Svårt att inte bli imponerad av byggkonsten.

Tredje dagen var vi och kollade på fotboll på San Siro. Det var verkligen en grymt stor arena med grymt mycket folk. En riktig upplevelse! Tyvärr så var Zlatan inte med och tyvärr så vann inte Inter, (de hade chansen att säkra ligaguldet i den matchen) så laget blev utbuat av sina ca. 70 000 fans.

Fjärde dagen blev en riktig mysdag då vi tog oss till en stor och supermysig park. Vi hade kanonväder hela resan men denna dagen var nog varmast av alla. Vi låg i gräset och solade, käkade gott och promenerade runt i parken.

Sista dagen gick flyget hem sent. Vi tog oss dock ut till flygplatsen relativt tidigt och lämnade väskorna där för att sen bege oss över vägen till ett stort shoppingcenter! De hade supermycket fint men jag vet inte riktigt vad det var med mig denna resa, blev ingen shopping där heller! Det enda jag shoppade var en palette med sex olika Diorögonskuggor på flygplatsen.

Hela resan var superbra!
+ för den vackra staden, parken, fotbollen, det vackra vädret, den goda maten och sist men inte minst goda vänner! Haha, det var ju nästan allt!
- för att jag lyckades tappa bort min jacka.




Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en lyckad resa..Jätte fina bilder!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback