Danska...

Då var ännu ett pass i Falun avklarat! Idag har vi alla i seminariegruppen provat på att läsa en text på danska. Kan säga att vi var ganska värdelösa! Haha, det var kul i alla fall! Det känns faktiskt ganska roligt att ha seminarier och föreläsningar i Falun igen. Det är lite drygt (och dyrt) att sitta och köra dit och hem varje gång men det är kul att få träffa alla som man läser tillsammans med. Idag fick jag även sällsakp ända hem till Mora av en gammal klasskompis från låg/mellanstadiet. Trevligt, trevligt!

Just nu är jag superhungrig men jag ska vänta ett litet tag med att käka, har en lunchdejt lite senare.
 
I kväll är det Göranträning, jag är alltid lika peppad! Det ska bli jättekul! Sen blir det nog bara mys.

Bjuder på en bild på bron som leder oss till våra grannar danskarna, Öresundsbron!


Kommentarer
Postat av: Emma

Danska är verkligen jätte svårt att förstå tycker jag! När man har jobbat på turistbyrån & det kommer danskar med riktigt "grötig" dialekt står man som ett frågetecken ibland- haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback