Telefonförsäljare...

Gaaah! Blir så jädra trött på alla telefonförsäljare som ringer hela tiden! De ringer flera gånger varje dag! Eftersom jag ofta är hemma och pluggar så lyckas jag alltid vara hemma när de ringer. Ibland ringer de och säger: "Hej, kan jag skicka hem en gratis *pip* till dig? Du behöver inte binda upp dig på någonting och det är helt gratis!" Varför ringer de och frågar? Reklam dimper ju ner i brevlådan oavsett, då behöver de väl inte ringa för att be om lov? Och ibland när de frågar efter personnummret så säger jag att jag inte vill lämna ut det. Då svarar de att det är en offentlig handling. Jaha, kolla upp det själv då!

*suck*

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har registrerat oss på nix. Då får försäljare inte ringa oss. Jätte skönt!

Googla på nix så ser du hur man gör då. Man hamnar på en spärrlista över att man inte önskar att få samtal över maknas, försäljning eller insamling.

Man kan ju verkligen bli gaaalen på dryga försäljare alltså :op



Kram

Postat av: Pernilla

Antingen gör du som Emma skrev eller så ringer ni till den operatör ni har och ber om att få numret skyddat, då kan dom inte heller ringa.

Kram

2008-10-07 @ 08:46:41
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback