16 grader inomhus??

Äntligen så börjar vi få lite värme i våran lägenhet! Varje år så tvingas vi ringa hyresvärden ett par, tre gånger för att be honom vrida upp värmen i huset lite. Varje gång har vi haft 19 grader som max med alla elementen på för fullt. Igår var det då dags igen och han var jättesnäll och vred upp värmen och kollade elementen. MEN, han sa också att han kände att det var minst 22 grader varmt inne hos oss (trots att jag hade en termometer som visade 19 grader!). Sen sa han också att enligt lag så behöver det inte vara varmare än 16 grader i en hyreslägenhet! 16 grader!! Då hade jag frusit ihjäl!

Enligt termometern har vi nu 21 grader och äntligen kan jag gå runt utan att frysa!

Hur många grader har ni hemma hos er???

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har faktiskt ingen termometer hemma men.

Hela sommaren har vi haft bastu i lägenheten pga söderläge på alla stora fönster. Då sover vi bara med påslakan och vill gärna ha det svalare.

Men igår då åkte täcket i påslakanet igen, har frusit om nätterna på sistone.

Trots att min kropp är ganska väl vadderad så fryser jag ofta, speciellt om händer och fötter. Antar att jag (trots att jag inte röker eller så) har dålig blodcirkulation.

Jag har också hört något om att 16 grader är gränsen. Men det är kallt, jag hade frusit som attan.

När vi är uppe i mamma och pappas stuga på vintern så brukar dom elda så att stearinljusen viker sig, då är det väl runt 28-32 grader, det är sköööönt. =)

Hehe.

Kram

Postat av: Emma

Huuuh! 16 grader låter ju helt sjukt ju! Brrr... Vi har 21 grader inne nu, men jag fryser iaf ;o)

Om er hyresvärd har den attityden förstår jag om ni är sugna på något eget. Fast ni bor ju ändå väldigt fint tycker jag, verkligen perfekt läge...

Vi får väl se hur länge vi blir i sta´n, kanske blir ett hus i Mora trakten i slutändan ändå. Om vi trivs i Örebro har vi pratat om att köpa en liten stuga annars kring Orsa-Mora trakten... Det hade varit jätte mysigt!

Jag tror att du kommer att få Regina till en kanon fin häst. Även om det är mycket jobb med känsliga hästar. Lamas blev ju oxå jätte stressad & hispade upp sig när det tog emot...

Anledningen att jag gav upp till slut var ju för att veterinärer uppmanade mig att göra det. Han blev ju så stressad när vi tävlade så det gick ju inte ens att besikta honom. Hela hästen bara löddrade & man såg nästan bara ögonvitorna på honom... Stackarn! Men jag tror att han hade ett mindre trevlig förflutet i fån Holland. Dom är ju ökända för sin hårda hantering utav unghästar där. "Din" dam ser verkligen jätte fin ut, jag håller tummarna för er!



Kram kram

2008-09-18 @ 15:55:40
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback