Bloggvärlden = Backstabbingvärlden?

När jag sitter och läser bloggar så kan jag inte låta bli att reagera på vissa saker. Vad människor är elaka mot varandra inom bloggvärlden! Inte nog med att det verkar finnas många bloggare som får ta emot massor med anonyma hatkommentarer. Det verkar även vara så att "vänner" snackar skit om varandra i sina bloggar!  Och om någon av olika skäl är ledsen över något och uttrycker detta i sin blogg så får den inget stöd alls av vissa "bloggvänner" utan istället får de skit tillbaka av någon sk "vän" som blivit stött av någon skitgrej! En riktig vän kan väl sätta småsaker åt sidan och istället fullt ut ge stöd åt den som känner sig ledsen?

Men det är väl en typisk tjejgrej också. Att använda klorna för att dra sig framåt själv. Eller det handlar nog inte bara om det. Jag tror även att osäkerhet gör att vissa vänder klorna utåt istället för att borsta av sig. Killar är duktigare på att lyfta upp varandra. Hallå, kom igen! Vi tjejer måste pusha på varandra istället för att hela tiden haka upp oss på småsaker och vara smågriniga på varandra! Jag tror att det är en av anledningarna till att killar är lite duktigare på att stötta varandra, de fastnar inte vid skitsaker som stör dem, de bekommer dem inte ens. Istället kör de bara på! Nu vill jag inte säga att killar är bättre än tjejer, det jag menar är att vi måste bli bättre på att stötta varandra vi tjejer! Duktiga kvinnliga modeller, framstående bloggerskor eller omskrivna big brother-deltagare får skit för att de är framgångsrika! Och det av andra tjejer (men även av killar såklart)! Så ska det väl inte vara?


Tur att jag har en liten blogg, inte är känd och att jag har världens underbaraste vänner! För "den där" världen kan jag vara utan...


Kommentarer
Postat av: iana

Du är klok du min vän!!

BRA skrivet!!

En tanke som jag har är att man får de vänner man förtjänar...

Alltså, du som är en fantasisk vän förtjänar bra vänner!!

KRAM

Postat av: Pernilla

Ja, jag tror att man behöver en riktigt god självkänsla och ett bra självförtroende om man ska orka ligga på toppen av blogglistorna, mycket skit får dom ta.

Kram

2008-09-10 @ 16:15:06
URL: http://pernillas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback