Bokstavshäst??

Igår och idag så har jag och Regina varit med på Göranträning. Igår tyckte jag att hon skötte sig ganska bra. Visst blir hon lite sur när hon får lov att jobba men jag tyckte att vi fick till det stundtals iaf. Idag hade hon säkert lite träningsvärk och när det tar emot någonstans på den damen så vill hon helst inte göra något alls. Eller, flyga och fara, bråka och hoppa i luften går tydligen bra att göra slut på energi på, men jobba och ta i där det tar emot, det vill hon inte. Men jag tyckte ändå att jag fick till det ganska bra på slutet. Fick även lite träningstips av Göran som jag tror kommer fungera bra.

Göran fällde även lite roliga kommentarer om henne. Bokstavsbarn kallade han henne. Hehe... (Obs: jag vill absolut inte göra mig lustig över något barn som har en bokstavskombination, men erkänn att det uttrycket på en häst var lite lustigt =). Han sa även att han tyckte att hon var spektakulär, speciellt i traven, och det var ju roligt att höra!

Så jag kämpar på med henne och hoppas att hon med tiden blir lite mer ridbar och arbetsvillig. Har ju faktiskt inte ens haft henne i två månader än och hon känns redan mycket bättre! Jag längtar tills den dagen då jag kan sitta ner och verkligen jobba med henne. Tror att hon kommer att bli en kanonhäst men det är en lång väg kvar att gå...


Kommentarer
Postat av: iana

Jag är övertygad om att hon är din nästa stjärna!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback