Nära flygtur...

Idag kan jag lova att det var nära att jag flög av Regina när jag var ute på ridtur. Satt på sniskan utan stigbyglar i alla fall tre gånger.

Hade tänkt att vi bara skulle ta en lugn ridtur idag för hon har varit så jätteduktig de senaste dagarna! Men tji fick jag. Allteftersom ridturen gick så blev hon mer och mer uppjagad. Kanske att det var träningsvärk som gjorde att det tog emot någonstans eller kanske att det var skotten som hördes från en skjutbana någonstans. Hur som helst så försökte jag att lugna henne och låta det bero ett bra tag. Men eftersom hon blev hetsigare och hetsigare så fick jag ju lov att försöka få lite koll på henne till slut. Självklart blev det då ännu värre och så fort jag tog i tygeln så antingen reste hon sig eller så kastade hon sig iväg i ett luftsprång. Försökte då "galoppera av" henne en bit, det har funkat jättebra andra dagar men det var ingen höjdare idag.

Det hela slutade i alla fall bra, jag satt kvar och efter en hel del om och men kunde jag ställa hästen åt båda hållen samt rida rakt fram på tygeln och därmed var tygelhjälperna någorlunda accepterade. Men Regina var verkligen dyngsur i svett när vi kom tillbaka. Tokan... I morgon blir det vilodag och så hoppas jag att hon har tänkt över sitt beteende tills på torsdag... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback