Den stora dagen - BF!

Yes, idag är det då dags enligt den förutbestämda planen. 29 december var det sagt! Har dock inte känt av någonting än och då går jag verkligen och känner efter. =) Därför tror jag inte att det kommer att bli av idag - men man ska aldrig säga aldrig!

Några bestämda planer har vi inte vågat göra upp för nyår, vi vet ju inte riktigt vart vi kommer att befinna oss... Men vi har börjat planera lite nyårsmat som eventuellt ska ätas här hemma och en stor oxfilé ligger i frysen! Tror att maten kommer att bli riktigt god så jag känner att jag gärna hade hunnit med att äta den innan det är dags! Vi får se om så blir fallet...

Jag har verkligen käkat precis allt jag velat under graviditeten (ok, självklart inte sådant som jag inte har fått äta pga graviditeten, men ni förstår vad jag menar) och det är jag glad för då jag mått så bra hela tiden! Tänkte efter lite extra vid något tillfälle när jag själv kände att det blev lite väl mycket onyttigheter men annars har jag verkligen varit matglad! Hur mycket som beror på maten och hur mycket som beror på bebis vet jag inte men 20 kg har jag gått upp! Känns lite overkligt: 20 kg!! Tror dock att en stor del av denna vikt kommer att försvinna ganska snabbt men det är faktiskt ingenting som bekymrar mig. Jag har verkligen ätit betydligt mycket mer och framförallt bättre mat sedan jag blev gravid. Jag har inte haft några cravings utan har ätit lite (eller mycket var det kanske...) av allt och jag tror att det kan ha bidragit till att jag mått så bra! Alla värden har varit bra hela tiden och jag har inte behövt äta några tillskott överhuvudtaget! Fast lite tur kanske jag också har haft, vad vet jag...

Barnmorskan varnade dock lite igår när jag var där att jag skulle passa mig för att dricka överdrivet mycket vatten eller äta för mycket frukt! Detta på grund av att jag blivit extra törstig på slutet. Men jag behöver inte mer vatten än vanligt och därför ska jag inte heller dricka mer. Då binder bara kroppen upp extra vätska i kroppen. Frukt skulle jag hålla mig till 2-3/dag men det är ungefär vad jag äter nu så det var ok! Haha, annars kan man tro att just frukt och vatten skulle vara superbra men så var det inte. Lagom är nog bäst vad gäller det mesta! 

Haha, det blev ett mat/gravid -inlägg, beror nog på att jag är så sugen på den där nyårsmaten! =)


Nyårsmiddag förra året. Då var det
Ki som hade en liten en i magen! =)


Jag och älsklingen, förra nyår! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback