Mat...

Idag har jag och älsklingen varit och handlat lite mat. Vi måste bli bättre på att laga mat, vi är urdåliga på det! Eller jag är urdålig, Kristofer är duktig men vi är båda dåliga på att planera och få det gjort...

Nu jobbar älsklingen kväll den här veckan vilket betyder att jag ska stå för matlagningen. Vi har planerat två rätter som jag ska fixa. Den ena är spagetti och köttfärssås, det är en av de få rätter som jag kan laga och som faktiskt blir god. Den andra rätten blir laxfiléer med sås och potatis. Det har jag aldrig gjort förut men det lät ganska enkelt så det ska nog gå bra hoppas jag! Haha, jag är så kass!

På fredag blir det älgfärsbiffar och mos (tack
Elmer för tipset!). Men då får Kristofer stå vid spisen...

Är ni duktiga på att laga mat??


En av maträtterna jag åt i Paris. Det var superäckligt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag är nog ganska bra tror jag =)

Lagar i alla fall mat nästan varje dag och det är ingen har dött än ;o)

Kram

Postat av: vicky

Det är en av dom absolut tråkigaste sakerna jag vet. Kan vi starta en matlagningskurs för ointresserade partybrudar?? Dricka vin och köpa färdiglagat!

2009-02-03 @ 16:24:52
Postat av: vicky

Måste vara ett manligt fenomen att planera så dåligt, eller tro att vi inte har nåt alls inplanerat i livet!

2009-02-03 @ 20:24:14
Postat av: Emma

Vi turas om att laga mat varannan dag. Den som inte lagar mat får diska :o) Försöker laga varierad kost typ husmanskost... Det brukar bli gott & mätta oss för det mesta ;o)

2009-02-03 @ 22:09:44
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback