Paris, dag 4...

Nu kommer så till slut den sista delen av vår lilla Parisresa!

Den sista dagen i Paris hann vi med ganska mycket innan det till slut var dags att bege sig till flygplatsen för hemresa. Först tog vi metron till Eiffeltornet. Vi började med att åka upp till etage 2. Där var det helt otroligt, man såg ut över hela Paris! Men jag, Kristofer och Tjoppen nöjde oss inte med det - vi ville upp till toppen! Jag kan inte påstå att jag är sådär jättehöjdrädd men när vi åkte upp i hissen (som hade fönster) så kittlade det lite i magen. Lite synd var det dock att det var disigt på toppen så väl där såg man ingenting... Men jag har iaf varit där!

När vi väl var klara vid Eiffeltornet så promenerade vi till Champs Elysees. Där blev det ett stopp på Disneyaffären innan vi åkte metro tillbaka till "hotellområdet" där vi käkade lunch på en restaurang i närheten. Sen var det dags för nästa tur - en promenad upp till Sacré Cœur. Det var lite synd att vi upptäckte denna delen av staden först under sista dagen (trots att vårat hotell låg alldeles i närheten), den delen måste ni besöka om ni åker till Paris! Vi promenerade i trånga gränder där det fanns massor med konst! Konstnärer satt efter gatorna och på torg och målade helt fantastiska tavlor! Man blev verkligen imponerad! När vi väl kom upp till den helt sagolika kyrkan så var det även en helt otrolig utsikt över staden! Man såg nästan lika mycket som uppifrån Eiffeltornet, bara att man nu såg det berömda tornet också!

En av de bästa dagarna i Paris och om vi åker dit igen så kan jag garantera att fler timmar kommer att spenderas i denna del av staden.

Summa sumarum så var våran resa till Paris kanon och jag åker gärna dit igen!

 
 
Triumfbågen                          På väg mot toppen...


Högst upp i Eiffeltornet!

 
Så här funkar det när Eiffeltornet blir målat. Jag hade nog inte tagit det jobbet...


Champs Elysee...

... där det enda inköpet gjordes på denna butik.

 
På väg mot Sacré Cœur var det en jättefin utsikt och det fanns flera gamla väderkvarnar efter vägen...


Framme vid kyrkan efter en härlig promenad!

Kommentarer
Postat av: P

Nja, fast jag hade ont innan =)

Däremot har det säkert inte blivit bättre av grejen med armen, kan ju inte ligga/sova som jag vill osv.

Kram

Postat av: Emma

Åhh, vill oxå uppleva Paris!!!



Kram

2009-02-24 @ 17:10:14
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback