Inspirationstips efterfrågas!

Vilken skillnad det är på de kurser som jag läser nu (läser två stycken parallellt på vardera 50%).

Den ena kursen är i ett ämne som jag är väldigt intresserad av. Jag har tidigare skrivit en uppsats i ämnet så jag känner mig ganska insatt. Dessutom så har vi seminarium där vi träffas och pratar om kurslitteraturen och oftast så klarnar många delar under dessa seminarium. Jag har läst all litteratur till denna kurs och (peppar, peppar) så känns det ganska bra inför tentan!

Den andra kursen däremot är en riktig plåga! Där ska jag sitta hemma och läsa en massa tråkig forskning och sedan reflektera skriftligt över denna! Inga seminarium, ingen feedback, inget syfte. Jag kan erkänna att jag slarvat kraftigt i denna kurs och att jag nu sitter i lite tidsnöd, detta samtidigt som jag knappt kan förmå mig att öppna en bok som hör till denna kurs! Dock så hoppas jag att tidspressen ska få mig att äntligen "få arselet ur vagnen" och krafsa ihop något som jag förhoppningsvis kan få godkänt på.

Hamnar ni någonsin i situationer där eran inspiration är lika med noll? Har ni i så fall några tips på hur ni "finner" inspiration i dessa lägen? Alla tips är välkomna!

Funny Pictures & Funny Videos
Istället för att plugga när jag saknar inspiration så kan jag sitta och leta efter "funny pics"... =)

Kommentarer
Postat av: P

Har inga inspirationstips just nu, men du är utmanad i min blogg =)

Kram

Postat av: Emma

Har lite brist på både inspiration & motivation just nu tyvärr...

Men min dag har iaf varit lite bättre idag, tack!



Kram kram :o)

2009-03-19 @ 22:12:32
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Har lite brist på både inspiration & motivation just nu tyvärr...

Men min dag har iaf varit lite bättre idag, tack!



Kram kram :o)

2009-03-19 @ 22:13:00
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: P

Du är utmanad igen:

http://mondaygirl.se/wordpress/2009/03/20/dagens-utmaning/

Kram =)

2009-03-20 @ 15:06:11
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback