Helgen...

Trots att det är pissväder ute och många verkar allmänt less och längtar till sommaren känner jag mig pigg och glad!! I går blev jag så glad när jag vaknade och kollade ut och det var alldeles vitt ute av snön! Tyvärr försvann snön lika snabbt som den kom men jag längtar faktiskt tills det blir riktig vinter med en massa snö!! Mysigt ju! Nu när det ändå är pissväder (regn och rusk) ute får man göra det bästa av situationen och mysa inne istället - gå och fika, mysa hemma med tända ljus, gå på bio... Det är i vilket fall saker jag har pysslat med de senaste dagarna och som har gjort mig glad!

Jobbade även igår, det var roligt! Börjar bli mer kunder nu när det närmar sig jul och det är då det är som roligast att jobba! Får slå in många paket!! Efter jobbet blev det en fika. Hehe, måste bara kommentera det här med Mora och fika. Har man ingenting att göra eller vill man komma ut/hemifrån en stund, vad gör man? Går och fikar!! Men inget fel med det, jag gillar att fika!! Det kanske inte är speciellt just för Mora, vad vet jag, men det känns som det i vilket fall! Var även till stallet en sväng igår och tog bland annat in hästarna och kom sedan hem till en färdiglagad middag!! Kyckling fylld med pesto och parmesan, sedan inlindad i parmaskinka. Till det klyftor och vitlökssås! Riktigt smarrigt!  =)

Det blev även biomys för oss igår. Såg 2012. Ingen höjdarfilm direkt men det var som vanligt mysigt att gå på bio!

Idag började dagen med ett nästan tre timmar långt pass i stallet. Hade utsläpp, mockade och fixade till två hästar, pysslade lite med Silvia, städade i foder/sadelkammaren, smörjde min sadel mm. Hade absolut ingen brådska utan lät allting ta sin tid (är inte så snabb nuförtiden...) men det var mysigt att tillbringa lite tid i stallet i lugn och ro! Har även hunnit med en fika idag också och snart blir det pizza och film!

Hehe, blev många utropstecken och "mysigt" och konstiga meningar i det här inlägget men vem bryr sig?? =)

Hoppas att ni också har haft en mysig helg!!




Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Mysigt =)



Det verkar som att vi har likadana lyktor i likadana färger =)



http://mondaygirl.se/lotuslyktor.jpg



Kram

2009-11-16 @ 08:55:19
URL: http://mondygirl.se
Postat av: vicky

mys pys!

2009-11-16 @ 21:51:12
Postat av: MondayGirl

Ja, så kanske det är. För dom är exakt lika =)

Kram

2009-11-17 @ 09:09:02
URL: http://mondygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback