En helg i matens tecken!

Helgen har verkligen gått i matens tecken! Riktigt god mat både lördag och söndag!

I går bjöd vi, som jag redan nämnt, svärföräldrarna på mat. Började med en förrätt tillagad av mig. Toast med en blandning gjord i stekpannan som bestod av bland annat kantareller, bacon, ruccola, rödlök och vitlök. Sedan toppades detta av en vitlökscreme. Supergott blev det! Huvudrätten stod Kristofer för och det blev någon slags gratäng med fläskfilé och gorgonzola! Supergott även detta! Gott för mig som älskar ostar att få gorgonzolasmaken, får ju inte äta sådana ostar om de inte är tillagade. Så det var en höjdare! Efterätten bestod av glass och pepparkakor.

God mat är verkligen något som kan få mig på bra humör! Önskar bara att jag var lite duktigare/mer intresserad av att laga mat själv. Men det kommer mer och mer... =)


Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Jag kan tänka mig att det är någoting mera än bara självaste julen som gör att du längtar dit =)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback