Lördagen...

Vilken härlig lördag det blev! Sov länge och gick sedan runt i morgonrock tills klockan kanske var två. Då var det dock dags att fixa till sig lite, ville ju inte gå till Lönnkrogen i morgonrock precis... Jag och Kristofer hade sällskap av Ki och Jim till och på restaurangen. Jättetrevligt och riktigt god mat var det! God mat som vanligt kanske jag borde säga, tycker att Lönnkrogen har den i särklass bästa maten i Mora. De hade tre rätter att välja på om man ville ta "hockeytipset" vilket vi alla ville. Jag valde klassikern fläskfilé black&white. Kanske att man borde tycka att det är tråkigt eftersom man har ätit denna rätt tusen gånger förut men jag tyckte att det var supergott!!

Efter maten drog vi vidare till J och M där vi blev bjudna på kaffe och pepparkakor. Älskar pepparkakor och nu har jag köpt en burk själv. Kanske borde baka men köpta är helt ok de också... Hur som helst, efter kaffet var det då dags för hockey. Mora var riktigt bra i första perioden och med en fullsatt hall var det riktigt bra tryck! Tyvärr så vände matchen i andra, stämningen dog ut och den tredje perioden kändes mest seg och långdragen. Trots förlusten var det ändå kul att gå på hockey och heja på lite folk!!

Nu måste jag sätta lite fart! Ska till stallet och så måste jag hinna fixa lite annat också innan svärföräldrarna kommer!


Får man säga grattis på fars dag innan bebis har kommit??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback