Recension av helgen, Grill, film mm...

Nu känner jag mig laddad för den här veckan! Det var verkligen superskönt att få en lite lugnare vecka förra veckan vad gäller både skolan och stallet. Det var även skönt att få åka iväg på helgen och göra/se någonting annat. Så nu är batterierna laddade för examensarbete och allt annat som händer i veckan!

Helgen var som sagt bra! På lördagkvällen gick jag och Kristofer ut och käkade på
Grill. Det var en häftig miljö med olika teman på inredningen vid olika bord. Det kunde vara Thailandstema, Afrikanskt tema, Italienskt lantkök, Fransk boudoir, baren hade Hawaii/surftema osv. Maten var ok. Tyvärr inget mer, i alla fall inte det vi beställde. Jag beställde kräftor på något grillat bröd och det var som en god toast skagen. Kostade liiiite mer (mkt mer!) än "vanligt" men fick en hel burk med skagenröra så det var mycket mat iaf! (Sedan kanske jag kan tycka att en förrätt hellre får vara lite mindre och då även kosta lite mindre). Hur som helst helt ok förrätt! Till varmrätt tog både jag och Kristofer något i stil med "mixed grill". Det var kött av olika slag (oxrygg, lamm, korv, fläsk) som serverades med olika tillbehör och såser. Kristofer tyckte denna rätt var god, jag sådär. Blev nog lite fel val av mig där... Jag blev trots allt inte "avskräckt" från att gå dit igen! Miljön var häftig och jag tror att om jag hade valt lite annorlunda på menyn hade jag blivit betydligt nöjdare!

Annars har helgen framförallt bestått av mys med goda vänner!!

När vi kom hem i söndags blev det en riktig myskväll. Fixade tacos och hyrde en riktigt bra film: State of play. Kan rekommenderas om man vill ha en lite klurig thriller med bra skådespelare. =)



I går började då arbetet med examensarbetet och jag tycker att vi kom igång riktigt bra! Idag ska jag börja läsa in mig lite på litteraturen. Har en saftig bit på 700 sidor att hugga tag i (förutom de 8, 10? andra böckerna)! Hehe, får väl se hur det går men den verkar intressant iaf! Sedan kanske jag inte kommer att läsa den från pärm till pärm, vi får se... =)

Var även hos barnmorskan igår och det kändes så himla bra allting!! Alla värden, kurvor och liknande var kanon! Sedan fick jag svar på några frågor jag hade och våran bm var så glad och trevlig! Jättekul!!

Nej, nu är det nog dags att sätta fart med plugget! Blir nog mest plugg och stall den här veckan. Är dock ledig till helgen och då är bland annat middag och hockey inplanerat så det ser jag fram emot!

(Vad tråkig jag är som är så dålig på att lägga in bilder, jag vet! Hade kameran med mig till Sthlm men tog nog inte en endaste bild! Borde bli bättre på att dokumentera med den...)

Hoppas att ni får en bra vecka!!

(Har även uppdaterat min hästblogg om någon vill kika in där!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Vi åker ikväll! :)



Låter som ni fick en mysig helg iaf. Trevligt! Shit alltså, tänk att ni snart är tre. :) Kommer ju att gå jätte fort nu, tycker iaf jag. ;)



Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback