Helgplanering...

Hjälp, vad tiden går fort! Som jag skrev i måndags så verkar det enbart vara måndag och fredag som existerar! Fullt upp på veckorna och fullt upp på helgerna!

Veckan har varit bra och jag har fått mycket gjort. Det tråkiga är att jag för den skull inte kan luta mig tillbaka och ta det lite lugnt, det ligger hela tiden massor framåt i tiden som måste börja betas av... Så fort ett moment är avklarat på högskolan så är det dags för nästa! Vill också lägga mycket fokus på min praktik för att den ska bli så bra som möjligt så även där finns en del att göra som jag inte hinner med under själva praktik-tiden! Jag försöker dock hålla på att jag ska vara ledig från skolan när det är helg, men det har inte gått så jättebra den senaste tiden då jag suttit på söndagkvällarna och pluggat... Så kommer det nog tyvärr bli även denna helg.

Idag är det också plugg men har inläsningsdag vilket är något lugnare om man jämför med resten av veckodagarna. Har även haft lite sovmorgon idag vilket var underbart! Nu ska jag fixa lite frukost och sätta mig i soffan och läsa.

Annars jobbar jag på lördag, bra att få in lite cash också för pluggandet blir man ju inte rik på! Sedan är en sväng till Rättviksmarknaden planerad! Ska bli roligt och några mål jag har med turen är langos, kanske lite höstblommor, godis och så självklart en trevlig halvdag med Ki och Wilma som blir mitt sällskap! Det tråkiga med att ha fullt upp hela tiden är att tiden inte räcker till för alla mina vänner! Har oftast fullt upp ända till ca. kl. 20 på kvällarna och då är jag helt färdig! Försöker dock träffas ibland på helgerna. Och mina pluggpolare träffar jag ju iaf nästan varje dag! Men snart!! Då ska jag vara hemma på heltid och då kommer jag att jaga sällskap att fika med så jag kan bli en riktig "lattemorsa"!! Hehe! Kommer ju även finnas tillgänglig hemma om nu någon skulle ha lust att besöka oss!

På lördag kväll har jag hand om stallet så dit måste jag bege mig när jag kommer hem från marknaden. Sedan får vi se om det hinns med något mer på kvällen!

På söndag blir det dock en lugnare dag! Börjar med ett stallpass men sen tänkte jag faktiskt fixa hemma. Skötbordet behöver lite färg och det kliar i fingrarna att börja inreda bebisrummet. Förhoppningsvis har jag då även hittat lite höstblommor på marknaden så kanske att det blir att dona lite ute också.

Nu vet ni hela min helgplanering! =) Vad har ni för planer i helgen??



En del av det som följde med hem från Ikea förra helgen och som nu ska hitta en plats i bebisrummet...

Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Jag vill också inreda ett bebisrum... eller bara ett vanligt rum... ah, vill inreda helt enkelt! =)



Kanske ska skita i att ha ett "stort" bröllop så jag har råd att lägga pengar på kläder och inredning istället. Ja =)



Hoppas du får en trevlig helg! Hälsa Ki från mig!



KRAM

Postat av: iana

Klart jag vill hälsa på!! :)



Ska vi försöka få till en fika framöver, när du har tid över...?

Kram

2009-10-02 @ 11:45:12
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Packa och åka HEM!!! :)

Nästa helg får du försöka ha lite tid över, för då kommer jag till Orsa torsd-månd. Så då måste vi försöka få in en fika!



Kram

2009-10-02 @ 13:49:32
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Hello there! Hoppas magen växer i full fart..Klart du ska komma o hälsa på! Ta hela fam o kom när den lille tittat ut..Även om jag tror det kommer vara ett par månader i början då man inte orkar hälsa på folk så mycket! ;) Så var det för mig, men efter ett tag får man abstinens av att sitta hemma...Då hör du av dig ;) Kram kram A

2009-10-02 @ 19:00:04
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Ska inte skrämma dig nu... men jag tror att man har två månader på sig efter att man fått pappren om förnyelse, sen får man lov att ansöka om att få tillbaka sin behörighter till körkort. Alltså du måste inte ta om körkortet, men du får lov att ansöka om att få tillgång till det igen.

Så sa i alla fall en tjej jag känner som jobbar på Vägverket.

I vilket fall som helst så ska det komma en påminnelse först isf.

Trevlig helg!

KRAM

2009-10-02 @ 19:22:15
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: iana

Jag tror att söndag fungerar fint!

Jag är dock hemma utan bil, med Häxa... Men jag kanske får bjuda på lite fika och snicksnack? :)

Kram

2009-10-02 @ 23:25:11
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Ja, det känns jätte skönt att det är ok med hundarna. Ska bli jätte kul att träffas & att se magen ;)



Ha en jätte bra helg ni också!



Kramis

2009-10-03 @ 14:22:50
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Sv:

Ja det skulle han säkert, han hade sina solbrillor på trots regn och rusk =)

KRAM

2009-10-04 @ 11:20:11
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback