Några tankar om att blogga...

I min blogg berättar jag en hel del om mig själv. Tankar jag har, vad jag pysslar med om dagarna. Jag lägger även ut bilder, inte bara på mig själv utan även på Tyra. Nu är det såklart mycket som inte hamnar i bloggen också men det som hamnar här är ärligt! När jag pluggade på högkolan hade vi en föreläsning där vi blev lite "varnade" att lämna ut för mycket av sig själv och framförallt att lägga ut bilder på barnen på nätet! Självklart har jag tänkt på det här och kommit fram till följande:

- Vi lever i en värld som alltmer kretsar kring internet. De flesta har väl i dagsläget en sida på Facebook (till och med min pappa har det och då har det gått långt, haha!). Att bilder och liknande hamnar på nätet tror jag i princip är oundvikligt, kompisar kan lägga ut och tagga en (på Facebook) exempelvis... Det jag vill säga är att jag tror att de flesta finns ute i "cyberrymden" ändå, vare sig de vill det eller inte! Sen tror jag även att risken att vi ska komma till skada på något sätt på grund av bloggen är väldigt liten...

- En anledning till att jag bloggar är för att vänner och släktingar som jag inte träffar så ofta ska ha möjlighet att följa med mig och Tyra! En del har inte ens träffat henne men genom bloggen har de i alla fall sett en liten glimt av henne! Så motivationen till bloggandet har i det närmaste blivit större sen jag fick Tyra!

- Nu har jag inte supermånga läsare men det är ändå även en del människor som jag inte känner som läser bloggen, även om ni sällan ger er till känna. Men det i sig kan skapa andra möjligheter! Exempelvis var det faktiskt en läsare som hörde av sig och som också har en liten dotter! Vi träffades en dag och tog en lång promenad och pratade om allt möjligt! Kul att träffa nya människor! (Du, vi får styra upp en date snart igen tycker jag! ; ))

- Bloggen blir även lite av ett tidsdokument. Tänk vad kul att gå tillbaka om några år (om jag fortfarande har bloggen kvar vill säga) och se vad jag har skrivit om och vad jag (och Tyra) har pysslat med!

Ja, det var nog allt jag hade att säga om det! =)

Nu över till påskhelgen! Idag inleds "påskfirandet" (kan man verkligen säga att man "firar påsk"?) med middag hos min mamma. Sen ska även ett stallpass hinnas med. Tänkte även se till att packa och fixa inför avresa i morgon. Då beger vi oss till Grövelsjön till
Ki och hennes Wilma och Jim. Det ska bli kul att åka iväg lite! Det blir även spännande att åka med Tyris, första gången hon ska sova borta!

Ha en härlig påsk nu allihopa och deppa inte ihop över skitvädret utan försök att se allt positivt istället! Ni kanske är friska, har människor i er närhet som ni bryr er om, ni kanske kan komma varandra nära inomhus och äta god mat och känna gemenskap!

Kram på er!



Det är då inte svårt att fånga Tyra leende på bild! Kolla även in den snygga frisyren hon hade igår, det börjar bli riktigt långt nu håret!  


Kommentarer
Postat av: vicky

i morgon blir det sol!

2010-04-01 @ 16:39:23
Postat av: Maria

Ja, det är intressant det här med tankar kring att blogga, har fått någon pik ibland att man skulle vara ego & självupptagen för att man skriver så mycket om sig själv - men det är som du säger man skriver för vänner och släktingar & att det blir lite av en tidsdokumentation. Lite terapi oxå kanske... ett intresse... ett tidsfördriv... Som en modern typ av dagbok fast offentlig... & det bästa är att det är ju helt frivilligt om man vill läsa eller inte =) Glad påsk!

Postat av: Maggan

Vilken sötis hon är, Tyra! Aaah!

Glad påsk på er :)

2010-04-03 @ 11:09:23
URL: http://frokenmaggie.blogspot.com
Postat av: Jennie <3

Hallåj =)!!



Tror heller inte det är nån sörre fara med att blogga,så jag bloggar på....=)

En karl från Stockholm har jag dock råkat ut för...han letade upp mitt mobilnr och började ringa mig.Första gången svarade jag...han var inte otrevlig eller så......men jag tyckte det hela var väldigt olustigt ändå när han fortsatte att ringa gång på gång.Man har ju ingen aning om vem det är liksom..eller om han står utanför dörrn en vacker dag! Till slut svarade Magnus och sa åt honom att sluta ringa.Han har inte hört av sig sen dess,bara lämnat nån kommentar på bloggen.



Söt hon är lilla Tyra <3



Kramar!

2010-04-05 @ 12:56:18
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: MondayGirl

Jag tycker att det är lite läskigt att man tappar kontrollen över var ens bilder finns och vad dom används till.

Det är kanske en sak när det gäller sig själv, men lite en annan sak när det gäller barn.



Det finns så många psykon.

Människor som snor bilder på barn från andras bloggar och säger att det är deras andra barn, det kanske är någon pedofil som använder bilderna, eller bara något psyko som kan få för sig vad som helst.



En kompis till mig har till och med blivit mordhotad genom sin blogg. Personen som hotade henne hade tagit reda på hennes bostadsadress och skrev väldigt obehagliga saker som hon skulle göra med henne och hennes dotter.



Det är inte alls meningen att skrämma upp dig.

Alla tycker och gör som de vill och det är säkert väldigt väldigt få som råkar ut för såna saker.

Jag vill bara poängtera att det kan vara bra att vara försiktig iaf.



KRAM

2010-04-09 @ 15:51:33
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: MondayGirl

deras EGNA barn skulle det stå, inte "andra"...

2010-04-09 @ 15:53:05
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback