Idag har Tyra namnsdag!

Idag är det Tyra som har namnsdag. Grattis lilla hjärtat! <3


Det här är en av mina favoritbilder på Tyra!

Vi hade ingen aning om vad det skulle bli för kön på "bebis" som vi kallade henne när hon låg i magen. Tyra var ett av flera namn som vi hade funderat på om det skulle bli en tjej. Mot slutet av graviditeten hade jag dock fastnat mer och mer för just Tyra men jag hade inte sagt något om det till Kristofer. En dag kom Kristofer till mig och sa: "Om det blir en tjej tycker jag att hon ska heta Tyra". Vi var alltså inne på helt samma linje. När Tyra sen kom till världen var det ingenting mer att fundera på, hon VAR en liten Tyra!! =) Tyra betyder för övrigt "kämpe" och med tanke på att det blev lite kritiskt för henne just när hon kom till världen så passar det kanske lite extra bra! 

Idag var det tänkt att jag skulle gå till frisören. Såg fram emot att bli lite ompysslad! Tyvärr var min frisör sjuk så fick lov att boka om! Så nu får vi hitta på något annat istället. Tror att det blir att åka en sväng till Orsa för att hälsa på min farmor. Sen blir det nog lite namnsdagsfika! =)

En annan sak som jag sett fram emot den här veckan och som jag verkligen hoppas blir av är babysim! Det har börjat i Älvdalen och en kompis som går där hade frågat om även vi fick komma och vi var så välkomna! Har funderat lite fram och tillbaka på hur vi ska göra. Tyra är ju inte ens fyra månader gammal och ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Var exempelvis på babycaféet förra veckan och såg fram emot sångstunden. Men lagom när den började blev Tyra trött och ville inte riktigt vara med (förutom vid en något morbid sång om en massa apor som blev uppätna av krokodilen men det var en annan historia). Men vi gör nog ändå ett försök med babysimmet på fredag! Det får bli som det blir!

En sak som vi ägnat oss åt den senaste tiden är morgonpromenader. Dock inte varje dag men många! Jag är absolut ingen morgonmänniska egentligen! Jag har alltid varit pigg på kvällen och supertrött på morgonen. Det här med att få barn ändrar dock på dygnsrytmen en aning... Tyra vaknar vanligtvis någongång mellan kl. 6-7 (idag sov hon dock till 7.30 - sovmorgon!). Sen är hon vaken ett par timmar innan det är dags att sova igen. Den senaste tiden har jag packat ner Tyra i vagnen vid 9-tiden och gått ut på en promenad. Som sagt är jag egentligen ingen morgonmänniska men de här promenaderna har börjat bli en populär stund på dagen, speciellt när det är fint väder! Det är sådan härlig luft ute på morgonen och det råder ett slags lugn som inte går att få senare på dagen. Det blev en promenad även i söndags morse. Då med Kristofer med samt ett par goda vänner (som också har barn kan tilläggas). Det var så härligt men vem hade trott att jag skulle vara ute på promenad tidigt en söndagsmorgon?? Snacka om kontrast mot bakissöndagar!



Det kan vara vackert även molniga dagar!

Vilka långa inlägg jag börjat skriva den senaste tiden! Orkar ni läsa långa inlägg? Det kanske är att jag är så van att skriva otroligt mycket då jag har pluggat i 4,5 år. Nu när jag inte har gjort det på ett tag kliar det faktiskt lite i fingrarna! För övrigt har jag äntligen fått tummen ur och skickat efter mitt examensbevis! Så snart kan jag bevisa att jag är utbildad lärare, det ni! Tänkte bara ta upp en sak till... Jag var med på tv igår! Haha! Blev intervjuad av GävleDala angående försörjningsstöd och det var med i deras sändning igår kl 19.15. Pinsamt!

Nu ska jag sluta! =) Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Grattis Tyra =D!!!

Klart vi orkar läsa långa inlägg,gillar dom =D!!!



Kram!

Postat av: Sara

Och det säger du nu, att du var med i tv. Ville ju se ju :)

2010-04-28 @ 20:16:11
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: vicky

Hej då bakis söndagar, hej hej mysiga familje frulle söndagar!

2010-04-28 @ 21:05:35
Postat av: Emma

Grattis på namnsdagen Tyra! :)

2010-04-28 @ 21:13:48
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback