Från bröllopsfest till barnmat och snor...

Ok, börjar såklart med bröllopet!

I lördags var det då dags för Anne och Johnny att bli hustru och make. Jag säger bara: Vilket bröllop!! Precis allt var helt fantastiskt! Väldigt vacker vigsel med ett otroligt vackert brudpar, den perfekta eskorten med häst och vagn, en helt otrolig mottagning och fest med god mat och bra underhållning, bland annat i form av en toastmadame och toastmaster på topp! Vilket otroligt bra jobb de gjorde, att jag är imponerad av insatsen är det minsta jag kan säga... Förutom egna små bidrag presenterade de även talare som tänkt till och som bjöd på en härlig blandning av humor och känslor! En toppandag/kväll/natt, verkligen! Inte helt fel heller att även träffa vänner jag inte sett på länge, hade verkligen kul tillsammans!

Lite bilder:

 
Spelmän i kyrkan...



Det vackra brudparet...

Rosenblad kastades...

Jag kastade givetvis också...

Vacker brud!

Brudtärnan Johanna, brudnäbben Joline och Pierre.


Härlig häst!

Lilla jag...

Kristofer och Carro

Brudvals. Här började det bli lite suddigt... ; )

Nu kommer då nästa del av rubriken, barnmat och snor... Trots sen natt var det på söndag morgon klockan 7 bara att "rise and shine" då vår lilla Tyra vaknade pigg som en mört! Vanligtvis brukar hon sova minst till kl. 7.30 men de senaste dagarna har det varit tidigare än så, i morse 6.20! Anledningen är troligtvis den förskylning som Tyra fått. Hon har varit förskyld förut men denna verkar ovanligt kraftig och bitsk. Igår trodde jag att hon var på bättringsvägen men så verkar det inte nu, är fortfarande väldigt snorig och hon blir gnällig när hon blir trött... Stackars liten! Hoppas på bättring snart! Hoppas även att jag själv klarar mig men tror nog att oddsen är ganska låga på det... 

Som tur är sover Tyra i vilket fall bra på natten och hon äter även bra! Häromdagen bjöd jag på små smörgåsbitar som hon fick äta själv, det var smarrigt tyckte hon! Jag har också varit väldigt dålig på att laga egen barnmat innan, har då skyllt på avsaknaden av en mixerstav. Nu har vi dock inhandlat en så igår invigdes den då jag gjorde basilikakryddad lax med broccoli och potatis till Tyra. Gjorde detta på kvällen så nu återstår att se om hon tycker om det eller inte! Det var verkligen hur enkelt som helst att göra maten själv så från och med nu kommer det absolut att bli fler gånger!




Gott med leverpastejsmörgås!


Blev en mixerstav från Bosch!


Barnmat kanske inte ser så aptitligt ut men om jag får säga det själv var det riktigt gott! Hoppas att Tyra tycker det också, dags att få domen snart!

Kanske ska berätta att det gick bra för mormor och Tyra på lördagen också! Det enda var väl att mormor fick arbeta på lite med underhållningen, Tyra började bli förskyld redan då vilket innebar att hon kanske inte var riktigt lika lättunderhållen som vanligt... Men mormor gjorde ett jättebra jobb och natting och matning och allt fungerade bra! Skönt!

Avslutar med en bild på lite svamp som jag håller på att torka. Vet inte riktigt hur jag orkade med det men på söndag em/kväll var jag åter ute i svampskogen. Hittade inga gula men trattisarna hade börjat komma upp så fick några sådana i alla fall!!


Bildbevis!

Nu ska vi gå och provsmaka barnmaten! So long!

Kommentarer
Postat av: Marit

Roligt att se Anne och Johanna igen! Gamla ponnyminnen:) Grattis Anne!

Hoppas Tyra blir bättre snart! Kram

Postat av: Therese

Jätte fin brud...Och jätte fina Tyra. Visst är de ganska enkelt att göra egen barnmat, känns som de inte kommer bli mycket burkmat för Theo nu när man fått in snitsen :)



Skönt att de gick bra för mormor oxå:)



Kram

2010-08-31 @ 23:14:50
URL: http://tessie80.blogg.se/
Postat av: iana

Vacker brud!!

Men Tyra är ju sötast... <3

Man bara smälter ju när man tittar på henne!!

2010-09-01 @ 10:06:21
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Emma

Svar: Ja, det var en kanonresa! :)



Vilka fina bilder från bröllopet, sååå fint brudpar. :) Stort grattis Anne om du läser detta!

Hoppas Tyra kryar på sig snart.



Kram kram

2010-09-01 @ 21:01:21
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback