Trött, tröttare, jag...

Som ni såg på bilden i förra inlägget har det varit riktigt härligt väder idag! Trots skinande sol och trots att jag gick och la mig tidigt igår och har sovit riktigt bra i natt så har jag varit grymt trött! När Kristofer kom hem ifrån jobbet idag fick jag till och med lov att gå och lägga mig en stund, sov nästan två timmar! Vaknade med grym huvudvärk men som tur var hjälpte alvedon. Fattar inte vartifrån den kommer tröttheten, hoppas verkligen att jag inte är på väg att bli sjuk eller något! Var ju på bröllop i våras och blev då rejält förskyld två dagar innan, det vill jag inte vara med om denna gång också! Längtar som attan tills på lördag så håll tummarna att jag får vara frisk!

Kände mig ganska trött även igår men begav mig ändå ut i skogen med svärfar för att plocka svamp! Tyvärr var vi inte så lyckosamma, två ynka gula kantareller hittade jag och han hittade en liten klunga med kanske 6-7 stycken. Snäll som han är fick jag dem så fick i alla fall ihop till två toast. De blev inte så maffiga men ack så goda! Nu vill jag hitta fler, någon som känner för att avslöja någon gömma kanske??? ; )

Hoppas att jag är piggare i morgon, då ska jag och Tyra på BVC. Sedan hade jag gärna haft en fikadejt, får se om jag hittar någon?? =) På kvällen kommer min mamma hit för att "skolas in", hon ska ju ha hand om Tyra på lördag när vi ska på bröllop. =) När vi ändå har barnvakt tänkte jag och Kristofer passa på att gå på bio, det blir Leonardo di Caprios nya "Inception". Kul!!

Nä, kanske ska bege mig tillbaka till tvn för att se upplösningen på dagens avsnitt av "Fångarna på fortet" som visas igen. Såg början av programmet, det verkar vara sig likt! Slänger dock in några bilder först:


Det ser lite glest ut i hinken va??


Tillsammans med svärfars räckte de dock till varsin toast till mig och Kristofer. Den ser inte mycket ut för världen, hade säkert gått att snitsa till den lite. Men smörsteka gula kantareller måste vara bland det godaste som finns!


Vi fick i vilket fall vara ute en otroligt vacker em/kväll!


Måste bara berätta. Tyra var verkligen i toppform i morse! Hon satt med oss i sängen och var nog nästan gladare och pratigare än vanligt. Pussas skulle hon göra hela tiden också, det är hennes senaste grej. Hur som helst så stannade hon liksom upp, kollade på Kristofer och sa "pappa", helt plötsligt bara! Hon har sagt pappa förut (eller hon säger det ganska ofta faktiskt) men nu var det som att hon verkligen förstod att Kristofer är "pappa". Nu väntar jag bara på att höra mamma också, hon sa det en gång i dag men då kom det liksom med av bara farten i någon ramsa hon rabblade. Annars har hon också börjat med att viska fram "titta" och "dä". =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller tummarna allt vad jag kan för att du inte ska bli sjuk!!! Ni får komma hit & plocka svamp, vid Tigges & Lottas torp finns det massor utav skogens guld. :)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback