"städa, putsa, diska, tvätta damma..."

Nu har jag haft ett par dagar då jag känt mig lite piggare. Skönt! Jag har dock lagt mig samtidigt som Tyra på fm. Är så skönt att krypa ner under täcket igen och extra mysigt då jag får krypa ner med Tyra bredvid mig. Hon är så underbart go!!! Hade kunnat krama och pussa henne hela dagarna!

Fika har varit ett stående inslag några dagar nu. I går var Therese fikasällskap och idag var det Ki, Elmer, Eliana och Wilma (och så Tyra förstås). Ett annat stående inslag är att jag pysslat en del hemma. Vilket i och för sig är en daglig företelese. Varje dag. Jämt och ständigt. Helt otroligt vad det måste plockas och grejas om man vill ha någorlunda ordning hemma!! Det tar aldrig slut!! Blir lite less på det ibland men försöker ändå hålla undan för att slippa se hur det hopar sig...

Blev lite shopping idag också! Fasen, har så svårt att låta bli... Hur som helst fick Tyra en supergullig skjorta, en body och en mössa. Till mig blev det en mysig kofta, ett linne och örhängen. Varför finns det där shoppingsuget hela tiden??? Allt som man redan har hemma i garderoben har man ju inhandlat och varit nöjd och glad över någon gång! Ok att vissa saker blir utslitna men ärligt, en hel del är det egentligen inget större fel på...

Har varit och ridit idag också. Men det kan ni läsa mer om på min andra blogg (finns i länklistan, Drömdansaren).

Nu ska jag fixa något att äta, råkade visst missa middagen idag... I morgon däremot ska min kära Kristofer laga till en stor bit oxinnanlår, blir nog smarrigt!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej, hoppas ni har en trevlig helg och får kul på bröllopet! :)



Vet inte om du kommer det men jag var ju sådär urbota trött i början av sommaren och skrev om det. Kollade både det ena och det andra innan jag fick rådet av både läkare och närstående att ta det lite lugnt. Det är en stor omställning att bli mamma och att dessutom hålla på och städa, plocka, fixa - det blir för mycket. Det är ruggigt svårt, men det gäller nog att vila medan småtjejerna vilar (även fast man vill hinna allt..). Så det är mitt råd, för när jag tog det lite mer piano med städ, fix, matlagning osv så blev jag lite piggare :)



Nu får vi ta och styra upp nåt i veckan, vore superkul!



Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback