Hemma, amningsfunderingar och lite annat smått och gott... =)

Då var vi åter hemma i Mora. Visserligen var det någon dag sedan men tiden bara springer iväg (vet att jag har sagt det många gånger tidigare men så är det!). Vi har haft det jättebra i Malmö men jag måste erkänna att det även var skönt att komma hem igen! Igår blev det uppackning av grejer. Var även till Orsa och farmor/gammelfarmor en sväng.

Nu är det redan onsdag och ikväll ska jag på Orsayran! Ser fram emot det! Kommer dock att vara nykter, vill kunna åka hem när jag känner för det plus att Tyra fortfarande ammas delvis. Något glas vin har jag tagit ibland när jag vetat att det är länge tills hon ska ammas men det skulle nog inte kännas ok att bli full... Det blir dock fler och fler mål som Tyra äter mat/gröt/välling så har börjat fundera på hur länge jag ska fortsätta amma. De säger ju att det är bra om de ammas upp till ett år men så länge kommer jag nog inte att hålla på. Redan nu är det ganska få tillfällen, hon är ganska glad i vanlig mat och hon ammas ingenting på natten så tror att jag hade kunnat sluta snart om jag vill det. Får se, låter det falla sig naturligt. Så har jag tänkt hitintills och det har fungerat bra!!

Hade tänkt ta en pw med Tyra nu på fm men pappa Kristofer ville ha Tyra (de var ett gäng pappor som skulle ha "pappapromenad") och då kändes det plötsligt inte lika motiverande att ta sig ut. Ska jag promenera vill jag ha Tyra med mig. Eller i vilket fall sällskap, det är så tråkigt att gå! Men jogga eller rida går bra ändå! Hm, med andra ord hade jag kunnat ge mig ut på en joggingrunda istället men nä, är för slö idag! En annan dag... =) 

Kanske ses i vimlet ikväll om ni också ska till metropolen Orsa!! Haha!!


Having a bad hair day?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback