Rutiner...

Idag är jag trött. Anledningen till det är att Tyra vaknade klockan halv 7 i morse, första gången hon vaknat så tidigt utan att somna om. Är det slut på sovmornar nu?? Detta betyder dock inte att hon sover mindre, snarare har hon sovit fler timmar än hon brukar, det är bara det att hon somnat tidigare. Det har dock inte jag vilket kan vara en orsak till tröttheten. =) För min del får Tyra gärna vara vaken lite längre om hon istället sover på mornarna men blir hon trött så blir hon!

Om man ska börja prata rutiner så känns det dock lite tidigt att säga att det är lika varje dag. Ibland tror jag att vi har någon slags rutin men sen ändras den och så uppstår en helt ny rutin! =) (Så än har jag hopp om sovmornar, haha!) Inför rutiner känner jag mig dock lite dubbel. Med rutiner blir man ju lite mer låst. Utan rutiner kan man ta allt lite som det kommer! Men med rutiner så kan det vara lättare att planera i förväg. Huvudsaken är dock att Tyra får äta när hon är hungrig och sova när hon är trött kan jag tycka! =)

Har nyss varit ute på en kort promenad. Trodde att det var underbart väder ute eftersom solen skiner och det ser ut att vara kanonväder! Men det blåste isiga vindar så vi vände ganska tidigt hem igen.

Nu ska jag käka och sen mysa ner oss i soffan! Blir en slappdag fram tills i kväll då jag är bjuden på middag!

Ha en bra dag!


16.55: Tyra tyckte visst att det var jobbigt att vakna så tidigt i morse. Hon sover nämligen fortfarande! (Notera att det tidigare jag skrev publicerades kl. 13.24 och då hade vi redan varit ute och gått (Tyra somnade i vagnen när vi gick...). Tröttmössan! <3 Nu börjar det nog bli dags att vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback