God mat och trevligt sällskap så är helgen gjord!

Då var det måndag då. Igen. Denna gång har jag dock haft en betydligt bättre helg än förra så nu känns det bra! Kör en uppdatering vad vi har pysslat med senaste veckan så att ni hänger med!

Början på förra veckan fortsatte ungefär som veckan innan hade slutat (se förra inlägget). Tyra var förskyld, jag mådde allmänt risigt och vi var i stort sett bara hemma och tog det lugnt. Framåt onsdagen började jag ana en vändning men sången fick vi lov att hoppa över. På torsdag, äntligen, kände vi oss båda så pass friska att vi vågade oss ut. Blev en dejt med Sofia och Stella då vi körde på våran vanliga rutt: promenad, Kaffestugan, shopping! Lika trevligt som vanligt. Eller förresten, kanske till och med trevligare! Så skönt att komma ut, mycket spännande att prata om, barnen roliga på fiket, shopping till mina två älsklingar - toppen!

På kvällen kom min pappa och D för att bo hos oss några dagar. Bjöd på en enklare middag och lite vin. Satt även och pratade resor. Jag och Kristofer börjar längta utomlands! I torsdags firade vi även 10 år tillsammans men bestämde oss för att istället för att köpa presenter så ska vi ut och resa. Lyxkryssning i Karibien och Thailandsresa är ett par heta kandidater. Eller så blir det något närmare, även om det lutar åt en resa lite längre bort... Hoppas nu att det blir av, vore så kul!

På fredagen var Tyra fortfarande lite snorig och hostig så vi hoppade över babysimmet. Istället gick vi ner på "stan" med D och kikade i lite affärer. Hittade ett par supersnygga (!!!) stövlar men tyvärr fick jag dem inte över vaden... Försäljaren tyckte att jag skulle köpa dem ändå och ta dem till skomakaren men ärligt talat, om jag ska köpa ett par stövlar för över 1000 spänn så vill jag nog att de ska sitta bra från början... Men hon gjorde ett bra försök att sälja! 

Fredag kväll kom Kristofers föräldrar hit för att vara barnvakter och vi andra (jag, Kristofer, pappa och D) promenerade bort till Strand. Åt återigen två riktigt goda rätter där, denna gång blev det kantarellsoppa och oxfilé, gött! 

Lördag var det jobb som gällde för min del. Lite mer rulle detta jobbpass, kul! Även om ännu mer fart önskas... Direkt efter jobbet åkte jag, Kristofer och Tyra till Långlet för att gå på 1-årskalas. Hade så trevligt att vi blev kvar där ett par timmar! Till slut fick vi dock lov att slita oss för att bege oss hem att börja fixa inför kvällens middag. Då vi lagt Tyra bjöd vi pappa och D på tvårätters. Till förrätt gjorde jag toast med en röra innehållande bland annat bacon, svamp, lök, ruccola som stekts på och som topping på det en vitlökscreme. Den är väl typ lite av min specialité, jag lagar så sällan mat men denna är riktigt god! Sedan stod Kristofer för huvudrätten, oxfilé med råstekt potatis och gorgonzolasås. Jag tycker att Strand har riktigt bra mat men detta var till och med godare än den oxfilé jag käkat där dagen innan. Kristofer är så duktig! Efter middagen kom även I och K på besök och vi hade en riktigt trevlig kväll!

Igår, söndag, blev det en lugn dag. Var hemma fram till lunch. Sedan drog vi till Färnäs där det blev fika med en stor del av släkten. Lånade sen svärmors symaskin och sydde en duk av ett tyg som jag inhandlade när vi var på Ikea. När vi åter var hemma i Mora kunde jag såklart inte låta bli att börja fixa i köket, där duken hade sin tänkta plats. Bytte gardiner och donade och jag kan säga en sak om resultatet. Kitsch!! Kan hända lite för mycket kitsch i vårat annars ganska lantliga kök. Men det piggar upp! När jag var färdig ramlade det in lite folk för att kolla på fotboll, alltid trevligt med besök, mer sådant! Tack vare lite fart och fläkt denna helgen har mitt i början av veckan ganska modstulna humör vänt till ett gladare och glättigare humör! Efter fotbollen fick Kristofer ha ensam vårdnad över Tyra medan jag åkte till stallet och red. Mer om detta på
hästbloggen!

Just för tillfället sover Tyra och jag hade tänkt fortsätta med min "home makeover". Istället hamnade jag här och författade då denna ganska långa resumé av veckan som gått. Adderar lite bilder vid ett senare tillfälle, nu ska jag börja med det som jag hade tänkt från början - hänga gardiner! 

Så härligt att återigen se positivt på tillvaron, solen skiner och himmlen är blå! =D 


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad skönt att ni har piggnat till! Grattis i efterskott på 10-årsdagen. :)



Kram kram

Postat av: Pernilla

Skönt att du är på bättre humör! :)

Kram

2010-10-26 @ 16:08:16
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback