Stanna upp en stund...

För ganska precis tre år sedan var vi iväg på en resa till Dubai. En helt underbar resa, den bästa i mitt liv (än så länge)! Jag kommer ihåg ett ögonblick speciellt. Jag låg och flöt i poolen, vattnet var varmt, solen sken. Jag låg och kollade upp på den blåa himmelen. Jag tänkte att "kom nu ihåg just det här ögonblicket". Anledningen var att allt kändes så otroligt underbart, jag fick typ nypa mig i armen för att förstå att allt inte var en dröm, helt underbar känsla! Jag har tänkt på det där ögonblicket många gånger sedan dess. Inte bara för att drömma mig tillbaka till sol, bad, lata dagar och upplevelser. Utan även för att påminna mig att man ibland måste stanna upp och uppskatta allt man har, även i vardagen. Tiden rusar på, saker ska fixas och man är så mitt uppe i allt. Men om man stannar upp har man möjlighet att verkligen se allt som man har och då uppskattar man allt det ännu mer! Det hjälper till så att man kan njuta i nuet! En liten tanke jag delar med mig av till er...

Annars rullar dagarna på. Sedan sist (det blir lite långt mellan inläggen) har jag träffat en hel del vänner, barn, varit på kalas, varit ut på krogen (!), haft lata dagar, varit på Ikea och säkert en massa annat smått och gott. Tycker att vi har haft det bra... Idag har vi haft en riktig hemmadag jag och Tyris. Vi tog oss endast ut en liten sväng då jag uträttade lite ärenden, hälsade på på jobbet och handlade lite ljung som jag ska plantera någon dag... Planen var också att jag skulle hinna städa undan en hel del här hemma men det hanns inte med, inte hela världen dock. Det kommer fler dagar! Hann i vilket fall mysa massor med Tyris, laga mat, jogga, sticka lite...


Utsikten från hotellrummet.

I poolen

Jag kan dock säga att hur mycket jag än hade att vara glad för i Dubai så går det inte att jämföra med hur lycklig jag är varje gång jag ser på Tyra. Hon är helt underbar!

Kommentarer
Postat av: Emma

En mkt klok tanke du delar med dig utav. Det är verkligen ngt man måste vara bättre på!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback