Tiden efter barn...

Ok, kör ännu ett inlägg. Två dagar i rad nu, inte illa va?

Idag har jag försökt att vara effektiv. Jag ville få undan lite stök hemma, ville dammsuga, ville vattna blommorna (det ville nog de också), ville höstfixa på altanen. Allt detta hann jag. Utportionerat på hela dagen! Det är i princip omöjligt att arbeta i lugn och ro när man har barn. Jag tycker att Tyra är jätteduktig att sitta och leka själv men hur länge som helst vill hon ju inte sitta där utan att få någon uppmärksamhet. Förståeligt. Sedan ibland när hon sitter snällt och jag håller på med annat får jag dåligt samvete att hon får lov att sitta där själv. Så då sätter jag mig där och leker, myser, tittar på... Sedan är det ju mycket "effektiv" tid som går åt till Tyra. Det ska bytas blöja, det ska ges välling, det ska bytas blöja. Det ska sovas, det ska ätas, det ska bytas blöja igen. Det ska kläs på, det ska ätas igen, det ska sovas igen, det ska bytas blöja igen osv osv. Så det är ganska förståeligt att sådant som i normala fall tar ett par timmar nu tar hela dagen. Bäst är såklart att passa på att fixa när barnet sover. Men tiden för sig själv är också värdefull så ibland passar jag på att bara ta det lugnt då. Sover lite, dricker lite kaffe, läser en bok, stickar...

Det går verkligen inte att föreställa sig hur det är att ha barn, innan man får ett själv. Men det är värt allt!!! Hela tiden händer nya små roliga saker. Tyra har till exempel börjat med att hålla upp en sjal (som  hon har fått att leka med) över huvudet och sedan drar hon av den och ser överlycklig ut. Helst ska såklart mamma undra "var är Tyra" och sedan utropa "tittut" eller "dääär är Tyra" när hon avtäcker sig själv. Hon har även börjat digga lite till viss musik (säkraste kortet är "Vilken härlig dag" med Jill Johnson). Hon liksom sitter och gungar på golvet och ser jätteglad ut. Sötis!

Det här med tiden kommer bli spännande längre fram. Tänk när det ska lämnas på dagis, jobbas, hämtas från dagis. Sedan på den lilla tid som är kvar ska sådant som nu tar hela dagarna hinnas med. Det gäller att passa på att njuta!

Fick lite egentid idag också fram mot sen em-kväll. Åkte till Östnor och red. Det var kul även om jag känner att jag saknar liiite motivation för tillfället. Men den brukar komma tillbaka, motivationen... Avslutade nyss mitt hemmafixande så nu återstår en sen middag, dusch och mys i soffan! Tänka sig att jag hann slänga in ett blogginlägg också!

Ha det bra nu alla vänner!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja Hoppsan jag glömde visst kaffet på bowlingen :). Såklart får du va med nästa gång jag och Tigge ska hitta på något!

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback