Ur form...

Tredje dagen i rad nu med nytt inlägg, det tar sig! =) Kanske är för att det snurrar så mycket tankar i huvudet för tillfället, på gott och ont. Då kan det kännas bra att skriva av sig lite...

Dagens ämne för avhandling är som ruriken anger "Ur form". Det handlar om att jag har otroligt svårt att acceptera min kropp efter barn. Jag känner mig tjock och tycker att alla kläder sitter illa. Har dessutom stil/klädångest för tillfället, tycker att jag aldrig har något fint att ha på mig. Stylist eftersökes! Att tiden inte finns att stå och fundera ut vilka kläder jag ska ha hjälper ju inte heller till. Kanske handlar allt bara om fåfänga, kanske handlar det om den förändring som man går igenom när man får barn, inte vet jag. Men jag tänker inte sitta och fundera bara, jag försöker jobba för att komma i någorlunda form igen. Eftersom jag har svårt att avstå från godsaker att äta återstår endast ett alternativ - motionera! Förutom en del ridpass försöker jag även ut och jogga ibland. Det är inte jätteofta men det har ändå varit tillräckligt många pass för att jag idag gjorde slag i saken och köpte ett par nya joggingskor. Fick en del hjälp av personalen, det första han gjorde var att guida mig från avdelningen för inomhusskor till joggingskorna. Haha! Hur som helst gav det motivation att köpa nya skor, nu måste jag ut och testa dem! Det var verkligen välbehövligt måste jag säga, de joggingskorna jag har haft är typ från mellanstadiet, möjligtvis högstadiet... 

Nog om det! Jag och Tyra har haft en trevlig dag idag tillsammans med Sofia och Stella. Långpromenad, Lunch och shopping har stått på schemat. Barnen har varit så roliga i dag. På fiket satt de och klappade händer och fick till och med igång grannborden! Har också fått skratta rejält på grund av några riktigt roliga anekdoter! Ett skratt förlänger livet!

Ikväll har jag tv-kväll. Nu ska det kollas på "Kungarna av Tylösand"...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker iaf att du är den i vårat gäng som alltid är snyggast klädd, så någon stylist behöver du inte! ;) Det där med godsaker är vekligen ett problem för mig också, det är ju så mumsigt ju. Men jag har begränsat mig till att bara få äta det på helgen, samt bara få drick läsk då. Fungerar jätte bra faktist. Lycka till med joggingen! Skönt med nya skor, det blir stor skillnad när man har rätt skor.



Kram kram

Postat av: Emma

Svar: Varsågod! :)



Kanske är smart som du skriver, se om någon annan säger ngt ist. Jag är också emot innekatter. Därför tycker jag att det är konstigt att man skaffar katt om man bor i ett område där utekatter inte är tillåtet. Samt låter en liten kattunge vara ensam ute på natten såhär i en stad. Man vet ju aldrig vad andra kan gör med den lilla stackaren. Finns så många idioter här i stan. Usch! :/ Samt jätte nära motorvägen, nej usch & fy...



Kram

2010-10-07 @ 18:47:39
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har inte reagerat på att din kropp skulle se annorlunda ut efter att du fick Tyra. Det där ligger nog hos dig själv bara, en liten fix idé som har planterat sig i ditt huvud.



Jag kan erkänna att jag är ganska nojjig över hur jag kommer se ut, både under och efter den här graviditeten. Är rädd för att gå uåå 30 kg och bli en flodhäst! Jag är/var ju inte ens i form innan liksom.

Det känns konstigt att efter att ha gått och hållt in magen i typ 15 år så börjar jag att inte riktigt kunna göra det längre och till råga på allt så ska jag låta magen växa. Känns lite sjukt! :)

Men, men det är ju så det är och jag vet (eller i alla fall tror) att det som kommer ut av det hela (= bebisen :) kommer överväga allt det dåliga obeskrivligt mycket.



Det är ju bra att du försöker göra något åt det du känner iaf. Jag tror att det kommer ge med sig och att du kommer till en punkt där du helt enkelt blir nöjd :)



Kram



Jag hoppas att det blir en fin begravning idag. Tack för att du fixade allt inför den!

2010-10-08 @ 09:42:43
URL: http://mondaygirl.com
Postat av: Pernilla

uåå = "upp"

2010-10-08 @ 09:50:50
URL: http://mondaygirl.com
Postat av: Sofia

Det var galet roligt när vi vimsade runt bland inneskorna ;)



Jag veeet att det är din känsla, men jag håller med föregående skribenter om att du är hur fin som helst. Syns inte att du fick barn typ nyss. Men, jag har ju också den där känslan. Antar att det handlar om acceptans... att man inte ser ut som förr. Dags att börja gilla våra mammakroppar!



I morgon blir det innebandy, glatt! Kul att vi "spelarfruar" ska dit, hehe.



Kram kram.



2010-10-08 @ 23:07:17
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: Anne

Känner att jag bara måste kommentera ditt inlägg.. Du som är så himla snygg Jessica - före och efter barn! Så det så! Och jag brukar tänka på att du alltid är fixad och har fina kläder (när jag själv är osminkad och har joggingbyxor =) Men jag känner igen mig i hur du känner - båda gällande kropp och kläder (fast att jag inte varit gravid). Jag har börjat jogga så smått efter benet så om du vill ha sällskap är det bara att säga till!

KRAM

2010-10-11 @ 11:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback