Min dag!

Idag började dagen med att jag hörde någon som låg och klappade händer. Det var Tyra. Inget prat, bara klappade händerna. Haha! Vi försökte efter uppvaknandet att sätta lite fart hela familjen för att bli klara att bege oss till Färnäs och svärföräldrarna för att äta frukost. När vi kom dit stod allting framdukat, lyxigt! Kändes som att vi åt hotellfrukost! När Tyra sov förmiddag satt jag och svärmor och planerade inför fredagen då det med största sannolikhet blir en tripp till Ikea! Eftersom Ikea verkar vara oerhört sega med att skicka ut sin katalog beställde vi hem ett varsitt ex med förhoppning att de landar i brevlådorna i början på veckan. I sådant fall kan vi i lugn och ro sitta hemma och planera inköpen inför fredagen. Sedan brukar visserligen ett och annat som inte är planerade inköp ramla ner i kundvagnen ändå när man väl är på Ikea. Ska bli roligt hur som helst!

Nära Tyra sedan vaknade begav sig jag, Kristofer, Tyra, svärfar/farfar och Tyras faster till Nusnäs för att fika på Gamla skolans café. Vad mysigt det var där!! Grymt gott var det också, jag åt något surdegsbröd som kallades Tindra och på det låg bland annat en grymt god mögelost. Klämde även i mig en kladdkaksbit men efter den var jag proppmätt!


Tyra på fiket. Hennes retroklädsel passade in utmärkt där! =)


Tyras fika =)


Mitt fika...


Klappa händer är verkligen grejen just nu. Hon blev superglad när hon även fick igång alla oss vid bordet att klappa. Haha, de andra gästerna undrade nog vad vi höll på med... =)

När vi åter var hemma i Mora åkte Kristofer för att kolla på innebandy och medan jag satt och funderade på vad jag och Tyra skulle hitta på hörde Anne av sig och undrade om vi skulle ta en promenad. Perfekt! Blev en långpromenad med tillhörande snack, mycket trevligt!

När vi kom hem hade Kristofer kommit tillbaka och då blev det storstädning! Så då var det gjort, skönt! Då kan jag bara ta det lugnt i veckan. I morgon blir det träff med Föräldragruppen, ska bli kul! Onsdag är det sång som vanligt. Sedan får vi se vad resten av veckan bjuder på!

Nu ska jag bara vika lite tvätt, sen ska jag sätta mig i soffan och ta det lugnt efter en mycket bra (och effektiv!)dag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket härligt uppvaknande! :)

Jag fick min Ikeakatalog för typ 2 veckor sedan! :p



Kram

Postat av: Emma

Svar: Ja, kanske det! ;) Jag har ju iofs bara ca: 10 min till Ikea, så jag kollar aldrig i katalogen längre...

Japp, jag kommer till Orsa. Det var därför jag tänkte att jag kunnde hjälpa till & köpa presenten. :)



Kram

2010-09-26 @ 22:28:46
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback