Påskhelgen!

Vill börja med att tacka för era fina kommentarer! TACK! Kul att ni gillade våran lilla vardagsrumsmakeover! Nu känner jag att jag vågar visa resten också! Så det kommer mera...

Över till påskhelgen. Den har innehållit lite av allt skulle jag vilja påstå! Umgåtts med nära och kära, grillat, solat, jobbat, pysslat ute, motionerat, aktiviteter med Tyra mm mm. Inledningen av påskhelgen var nog ändå bland det bästa på hela helgen, då var det nämligen grillpremiär! Var bjudna hem till Ki och Jim på skärtorsdagens kväll där vi blev serverade supergott grillat med goda tillbehör! Jättekul också att Tyra var med, hon och Wilma lekte ute och hade det så bra!

Har också haft hela (eller nästan hela, en saknades och det var Pernilla som bor i Sthlm och som nyss fått en liten Melvin, grattis igen om du läser här!) Sandhedsligan här en em/kväll. Kul att vi fortfarande, efter alla år och med folk på vift, lyckas träffas allihopa tillsammans med jämna mellanrum! För er som inte vet hela bakgrunden så kan jag berätta att vi är ett gäng på sex personer som har hängt ihop sedan vi kunde gå typ. Vi bodde på samma område i Orsa, vi lekte på dagarna, vi hängde i stallet, vi gick lekis (som det hette på våran tid) och skola ihop... Och som sagt så hänger vi fortfarande ihop!   

Jag har även hunnit med ett jobbpass. Ett roligt sådant då det var lite rulle i affären! Ni måste gå ner på Adding Lifestyle om ni har möjlighet, det är så mycket fint i butiken nu! Detta var på lördagen och samma dag var Kristofer på trav så när jag kom hem från jobbet tog jag och Tyra det ganska lugnt. Eller rättare sagt jag tog det lugnt, satt och solade på framsidan, medan Tyra lekte för fullt med de andra barnen i sandlådan. Som jag skrev i förra inlägget så har Tyra blivit områdets lilla Kerstin. Det kommer till och med barn och knackar på dörren och frågar om Tyra vill komma ut och leka, så gulligt! På lördagskvällen skulle vi bjuda på grillat men de som var bjudna lämnade återbud så det fick istället bli en romantisk påskmiddag på tu man hand! Eller romantisk vet jag inte, kanske inte är så romantiskt att äta tills man nästan spricker! Som ni förstår tyckte vi själva att vi lyckats bra, maten var riktigt god!

Söndag och måndag blev hemma/utepyssledagar kombinerat med lite aktiviteter! På söndagar är det barnridning på Mora ridklubb så vi promenerade dit och satte upp Tyra på Mysan. Efter en något tvekande inledning då hon med skräckblandad förtjusning till slut skulle av hästen ville hon ändå snabbt upp igen och väl på plats ville hon inte ner igen! Så kan väl sammanfatta med att det var poppis att rida! Hon har ju suttit på hästar förut men det är lite lättare att få till mer "ridning" på snälla små ponnier i jämförelse med bautaMirre eller sprattelWadesch. Vi kommer definitivt att dyka upp på barnridningen fler gånger!



Vi har också varit på Sollerön för att titta på grodor. Det var väl inte jättemånga grodor kvar men en liten orgie fick vi allt se! En riktigt mysig dag hade vi också, lunchade på Strand och jag hann även med ett ridpass!















Nu var då påsken slut för i år och kan sammanfatta med att det har varit en härlig påsk med ett helt makalöst fint väder! Att det idag, tisdag, var lite sämre väder känns dock inte som en sorg. Har försökt att röja lite i röran inne, sådant som blivit totalt bortprioriterat på grund av det fina vädret! Nu laddar jag för resten av veckan som kommer bestå av målning, jobb och en Sthlmstripp!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha det så bra i Stockholm.

Kram

Postat av: Pernilla

Tack :)

Hinner inte (eller har inte prioriterat) att sitta och läsa bloggar så jag är lite efter, meeeen... vad jättefint ni börjar få det i ert nya hem, verkligen!!!

Kram

2011-04-30 @ 10:18:41
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback