Sneakpeak!

Nu är det inte långt kvar! Inte långt tills nedervåningen är klar och inte långt till inflyttning! Jobbar på nästan varje dag med målning och packning. Var där senast idag för den näst sista påstrykningen i kök/hall. Hallen vid trappen är klar, likaså vardagsrummet. Min (ok då, våran) skog kom upp igår och jag blev så nöjd! Nöjd med skogen men även att den bröt av så fint mot det vita! Ska aldrig mer klaga på vitt! ; ) Jag hoppas verkligen att jag kommer känna så länge men för tillfället känns det verkligen toppen! Längtar tills jag får börja inreda! Det sista och största flyttlasset går troligtvis nästa vecka men inredningen av vardagsrummet kommer nog att dröja lite till. Har förhoppningar om att golvet blir lagt nästa helg, isf är det det sista och efter det är det fritt fram! Under nästa vecka kommer även spis och diskmaskin på plats. Kanske även fläkten. På grund av att ventilationssystemet sitter vid fläkten gick det dock inte att beställa en "vanlig" fläkt. Dyrare blir det och med endast ett alternativ. Men förhoppningsvis blir det bra i vilket fall, att behålla nuvarande fläkt finns inte på kartan så det är bara att betala och se glad ut!

Jag måste bara säga att jag gläds oerhört över våran nya (to be) lyxpryl: Diskmaskinen!!! Det känns verkligen som att jag hade kunnat hoppa över allt annat bara för en diskmaskin! Nu kan jag dock få "allt" (nåja) och det är jag givetvis glad över men som sagt, diskmaskinen ska bli min nya bästa vän! ; )


Sneakpeak på skogen! Före- och efterbilder kommer att dyka upp men först när allt är lite mer färdigt. Vill ni se mer innan är det bara att ni hör av er för en personligt guidad tur! ; )


Undrar hur den här donnan (samt hennes dotterson) kommer att trivas i sitt nya hem?


Lite "Hand of God" i den här bilden, inte sant? Ni vet, Leonardo da Vinci´s målning?



Usch, jag är så uppslukad av allt det nya som har att göra med huset såsom färg (eller vitt), tapeter och inredning att jag ibland måste påminna mig själv om verkligheten. Katastrof-en/erna i Japan, Gaddafi som härjar i Libyen och allt annat skit som händer runt om i världen... NI vet väl att vi i Sverige är bland de lyckligast lottade i världen sett till välfärd??? Man kan klaga på så mycket, man vill ha: mer sol, mer pengar, mindre stress osv osv. Men vi har mat på bordet, tak över huvudet och sjukhus att gå till om det skulle gå illa. Förmodligen har ni även människor som bryr sig om er och som ni bryr er om. Tänk på det! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kloka ord!



Vad snyggt det ser ut med skogen! :) jag ska åka hem över påskhelgen. Då vill jag gärna ha en guidad tur. :)



Kram

Postat av: Maria

Häftigt med en skog I vardagsrummet! Ha en bra helg! Kramix

2011-03-18 @ 21:20:00
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det ska bli kul att komma och hälsa på er och få se ert nya hus. Jag räknar nämligen kallt med att jag är hyfsat välkommen ;)

Kram

2011-03-21 @ 11:42:30
URL: http://mondaygirl.com
Postat av: Therese

haha ja Ronny är verkligen busig ;)



Skogen ser jätte fin ut, kommer på en guidad tur när ni kommit i ordning lite :)

Kram

2011-03-21 @ 21:29:25
URL: http://tessie80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback