Flyttkaos!

Idag har jag haft två lekande barn här. Kristofers morbror har varit och intallerat en ny kran i köket (måste ha en med diskmaskinsavstängning nu när vi ska ha en DISKMASKIN). =) Under tiden var hans dotter här och lekte med Tyra. Hon hade gärna fått stanna hela dagen! Dels är hon världens goaste och snällaste, dels blir Tyra fokuserad på annat än att få min uppmärksamhet. Kanske att jag hade fått lite mer gjort då... Kan lova att det inte var lätt igår när ett stort flyttlass skulle iväg. Dels skulle jag försöka styra upp saker och ting vid själva bärandet, misslyckades dock lite då en garderob fick ett hörn avslaget och en dörr i nya huset blev skadad... Men det var inte så jätteilla och i övrigt gick det bra! =) Dels skulle jag försöka packa, med Tyra som packade ur allt som jag lagt i kartongerna. Varje kartong har nog blivit packad en tre, fyra gånger skulle jag tro. Dessutom mata, byta blöja, lägga osv. Kan erkänna att det var lite kaos här igår. Sedan skulle det vara paus mitt i allt med fotbollstittande, suck... Men de fick i vilket fall iväg väldigt mycket grejer, skönt! Jättesnällt att det var några med som kunde hjälpa bära! Kom att tänka på att det oftast är killkompisar som hjälper varandra vid sådana här tillfällen. Alltså, det är verkligen inget klagomål på er kompisar, jag har nog inte hjälpt till att flytta någongång jag heller vad jag kommer på. Men en liten reflektion ändå, kanske vi tjejer också skulle fråga varandra om hjälp lite oftare?! 

Nu är det bara ett par sängar och soffa kvar samt lite smågrejer som ska dit i kartonger. Det fixar vi i morgon, då har vi barnvakt! Sedan bor vi Orsa en natt (då Tyra ska vara där) men från och med onsdag är vi alla på plats i nya huset!

Troligtvis kommer golvet in i helgen! Det blev dock ändrade planer på vilket golv vi ska ha. Det golvet som jag visade bild på trodde jag hade ett pris som stod med stora siffror bredvid bilden när jag kollade. Dock var det 3-stav som priset tillhörde medan det med de bredare brädorna (som var på bilden) kostade nästan dubbelt så mycket! Falsk marknadsföring??? Hur som helst, då det 3-staviga golvet blir väldigt likt ett vanligt ekparkettgolv kändes det lite onödigt att betala nästan dubbelt så mycket för den lilla, lilla färgskiftningen. För golvet med de bredare brädorna hade jag kunnat kosta på lite extra (dock inte det som det visade sig kosta), men inte för ett 3-stav. Fick dock en idé att kanske satsa på lite mer ek på nedervåningen istället. Nu blir golvet i vardagsrummet ek och vi har även en garderob i hallen som är ekfärgad (fanér) med spegeldörrar. Kanske ska köpa ett matbord till köket i ek också? Nu är det vitt på väggarna, gråa luckor och grått golv, lite trä hade nog mjukat upp det hela lite! Plus att det binder ihop allting... Får se, många inredningsidéer i skallen just nu! =)

För tillfället sover Tyra, jag har passat på att äta och att ha lite lugn och ro. När hon vaknar kommer jag köra henne till Färnäs och sedan ska jag tillbaka hit till lägenheten för att försöka packa ihop det sista. Har nästan gett upp med att försöka få någonting gjort när hon är med. Det är inte att hon är gnällig, snarare verkar hon tycka att det är kul att jag håller på med en massa saker. Men hon vill vara med och göra som jag gör. Det vill säga packa och hon river i allt!!!

Nej, nu ska jag sätta lite fart igen! Mycket text men inga bilder, ni får kika på föregående inlägg om ni vill ha något att titta på! =) Hittade Tyra i morse staplandes ett gäng med Colaburkar... =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tror det får killarna att känna sig lite mer manliga när dom får hjälpa till att flytta ;)

Kul att inflyttningen är så nära nu!!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback