Första stegen och lite flum...

Min hjärna har gått i dvala. Hoppas att den vaknar igen! Anledningen tror jag kan vara för lite sömn i kombination med att jag varit i princip fastlåst hemma. Har målat, har packat, har flyttat, har packat upp, har tagit hand om Tyris som mitt i allt kaos när vi kommit på plats var lite grinig...

Den här helgen har jag dock börjat se en vändning! I fredags kom jag faktiskt iväg hemifrån några timmar och fick vara lite social med ett gäng härliga brudar! Igår var jag och Tyra på kalas för Kristofers mormor. Tyra kan vara lite blyg och mammig ibland men av någon anledning så trivs hon ändå när det är massor med människor runtomkring och tittar alla på henne är hon överlycklig, då är blygheten som bortblåst! Med andra ord var hon i storform på kalaset!

Innan kalaset hade hon även utfört stordåd! Hon tog sina första steg!!! Hon är så försiktig av sig (i vilket fall vad det gäller den biten) men nu är hon på G! Det var känslosamt kan jag lova!  

Gårdagskvällen och natten har spenderats i Orsa hos mamma. Är så skönt att få bli lite ompysslad själv också, speciellt nu när det varit lite rörigt och när sambon är bortrest...

I morse fick jag sova ut så nu börjar jag äntligen känna mig som en människa igen! Hoppas att hjärnan blir fullt återställd bara! ; ) Har jag tur kanske någonting hoppade rätt på kuppen! =) Men det är kanske inte så konstigt att jag är som jag är om man tänker på vilka böcker jag läst när jag var liten. Här kommer ett par utdrag ur en bok som jag hittade här hemma nu (på baksidan står det: "En minibok, En bra barnbilderbok"):

"Kalle P
han stal ve´
han kom in i fängelsé!
Han blev sjuk
han slapp ut
och blev botad av en sup."

"Nisse Tisse Timmerman
åtta käringar hade han.
En i strumpan, en i skon,
resten satte han på bron."

"Bagar Bergström han är dö
han har bränt sig på ett brö
och här vilar han bland skorpor
och bland smulor.

Hälsa hem sade han
jag har kämpat som en man
och här vilar jag bland skorpor
och bland smulor."

"Livet är en strid
striden är en kamp
kampen är en häst
hästen är en dragare
dragaren är ett stadsbud
stadsbudet är en knöl
knölen är en potatis
Alltså är livet en potatis."
 

Behöver jag fortsätta? Perfekt med lite barnpoesi, eller?

Nästa vecka är jag tillbaka! Tillbaka i hemmet, tillbaka på hästryggen, kanske har hjärnan också hittat tillbaka, vem vet? Tills dess, ha det gott alla vänner! Och till alla nyanlända läsare (har delat ut lösenordet både här och där på sistonde), välkomna till min flumblogg! Kommentera gärna, kommer ni aldrig tillbaka förstår jag det! ; )

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken duktig tjej! Snart ränner hon runt så ni får svårt att hänga med. ;) Väldigt fin barnpoesi hörru. ;P



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback