Tapetdjungel, bokstavligt talat...

Nu har det äntligen börjat gå framåt med huset och flytten! Eller rättare sagt, vi har äntligen fått tummen ur och börjat få lite saker gjorda! Jag har börjat packa lite. Har inte kommit jättelångt än men ett antal kartonger är nu fyllda! Kommer nog att köra dem och en massa förrådsgrejer i veckan. Idag var Kristofer och hans pappa dessutom i huset och målade!

Då jag inte har tagit några bilder än får ni så länge nöja er med en beskrivning av hur det ser ut... Vi har mörkgrå luckor på skåpen i köket och en grå matta med "klinkerimitation" i hall och kök (som enbart förbinds med en halvvägg). Detta kommer att vara kvar. De nu olivgröna väggarna i kök och hall kommer att bli vita. I vardagsrummet där det nu är någon beigebrun tapet och matta i "parkettimitation" kommer det att bli vita väggar och ett riktigt trägolv som ser ut såhär:



Sedan kommer en kortsida i vardagsrummet att få denna tapet:



Lite av en chansning. Det kan bli supercoolt, det kan bli en flopp att ha en skog i vardagsrummet. Men nu vill jag försöka att ta ut svängarna lite!

Nu är det dock ett par saker kvar att bestämma. Ny fläkt, spis och diskmaskin ska in. Blir nog rostfritt trots att jag är lite orolig över alla fläckar som jag vet att det kan bli på just rostfritt... Sedan var frågan vilket märke, modell osv. Inte lätt. Blir nog i vilket fall en induktionsspis. Har hört att det är i princip enda vettiga alternativet om man ska köpa nytt.

Idag har jag dessutom varit på Colorama för att kolla in tapeter. Eftersom det är grått golv, gråa luckor och vita väggar (när vi är klara) i kök och hall vill jag ha in någon färgklick där. Halvväggen som delar av kommer därför att få tapet på båda sidor. Eftersom det bara är en halvvägg finns nu verkligen möjligheten att brassa på lite! Men frågan är med vad! Har verkligen beslutsångest! Ett par alternativ som jag kom fram till idag är följande:



Denna är från Eco. Bladen är som i sammet och bakgrunden är lite blank. Tanken här var att det gröna skulle väva ihop det hela lite med tanke på skogen när man kliver in i vardagsrummet.

Andra alternativ:
 

Dessa är från Intrade.



Eller så ska vi köra på något lite mjukare, som exempelvis denna från Intrade.

Ja, antingen så tycker ni att jag är galen eller så förstår ni mig! Kom gärna med fler förslag till den lilla väggen, alternativt att ni säger om ni gillar någon av de jag har visat! Kanske inte så lätt när ni inte har sett hur det ser ut i huset men ni kanske kan tänka er in lite med hjälp av min beskrivning?

Kom igen nu! =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har ju inte sett huset, men jag kör ändå :)

Om jag skulle ha den där skogstapeten i vardagsrummet och ville binda ihop den med halvväggen i köket/hallen så skulle jag plocka ut en färg (typ någon fräsch grön) från skogstapeten och måla halvväggen i köket/hallen i den.

Anledningen till att jag tycker så är för att jag gillar när det är hyfsat enhetligt och om man ser båda väggarna samtidigt så kanske det blir lite för mycket med två olika ganska mönstrade tapeter?

Lycka till!

KRAM

Postat av: Pernilla

Jag förstår att det är svårt!

Om man inte ser väggarna samtidigt så kanske det funkar med en annan mönstrad tapet, men jag står fast vid målat :)

Om jag skulle få lov att välja mellan de tapeter som du lagt ut bild på så tror jag att jag hade tagit det tredje alternativet.

Ska bli kul att komma och hälsa på sen :)

Kram

2011-03-08 @ 11:19:12
URL: http://mondaygirl.com
Postat av: vicky

jag gillar den sista tapeten! Men det ska ju passa in så det är svårt att säga...............skogen blir kanonbra!

2011-03-08 @ 21:17:24
Postat av: iana

Ååå, skogen var supersnygg! Härlig!

I övrigt är det jättesvårt att ge råd när man inte vet hur det ser ut...

Men jag gillade också den sista tapeten bäst.

Vi har en tapet hemma som jag älskar! Svart med silverfärgade kala björkgrenar... Helt tokigt att du inte har fått se den än! :(

Kram

2011-03-10 @ 21:47:12
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Emma

Skogen ser jätte läcker ut!!! :)

Gillar också den med gröna bladen samt den sista.



Kram

2011-03-11 @ 17:31:07
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback