Målning och sushi!

Med tanke på att de flesta som varit in och läst förra inlägget inte har lämnat någon kommentar får jag väl anta att ni tycker att mina tapetval är galna? =) Tack ni som tyckte till! Jag hade med mig tapetproverna upp till huset i förrgår men jag vet inte om jag blev så mycket klokare. Var lite svårt att se med tanke på att de gröna väggarna fortfarande är kvar. Tapeten med de stora gröna bladen, för att ta ett exempel, funkar ju inte alls mot det gröna som är på väggarna nu. Däremot tror jag att den hade varit snygg mot vitt! Tror hur som helst att vi skippar den ändå, av praktiska skäl. Är nog inte så smart att ha en sammetstapet i hall/kök...Det blir nog faktiskt så att jag avvaktar med att bestämma vad vi ska ha på den lilla väggen...

Däremot har jag beställt hem skogstapeten nu! Hoppas, hoppas att den blir bra! Men jag tror verkligen det och lite roligt att ha en skog på Skogsgläntan! =) Målningen går också sakta framåt. Väggarna i vardagsrum och hall (passagen mellan vardagsrummet och köket) är grundmålade. I förrgår var jag där och målade hallen. Måste ta tag i trappen också som nu är furu. Men det får nog bli kvällsjobb när vi flyttat in. I dag kommer vi kolla in spis mm så snart är forhoppningsvis även detta på plats! Ett besök på Ikea ska också planeras in. Är lite smått och gott som vi behöver därifrån! Ååå, förstår ni hur kul det här är??!!

Dagens "to do" är, förutom spisinköp mm, målning för min del. Tycker att det är superkul att måla! Har i våran nuvarande lägenhet målat en hel del: Luckor i kök, väggar i flera rum, nästan alla väggar i källaren, golvet i källaren, boden på gården (som dock aldrig blev helt färdig) mm. Har idag också planerat in en sushilunch med Fia. Har varit grymt sugen på sushi ganska länge nu, typ ända sedan jag käkade det i Malmö. Det är gott! Ni måste testa om ni inte har gjort det redan! Hoppas bara att Moras sushiställe är bra, har faktiskt aldrig ätit där...

Nej, dags att sätta lite fart! Ska nog röja lite hemma idag också. Kan säga att nuvarandet hemmet och städning inte ligger på topplistan av prioriterade saker såhär mitt i flytten! Igår i källaren såg jag dessutom två (!) spindlar i vårat äckliga (det är ganska äckligt vare sig det är nystädat eller ostädat) badrum. Har jag sagt att jag längtar tills vi flyttat?? =) 

Kommentarer
Postat av: Sara

I helgen kan jag tyvärr inte komma. Men gärna en annan gång, antingen själv eller med sambo och barn. Vi kan väl planera in det?? Är mycket lättare då :)



Jag har faktiskt aldrig ätit sushi. Verkar inge gott... Men jag vill testa någon gång.



Spännande med nya boendet. Längtar tills jag får se det. Knäpp lite före och efter bilder så vi får se förvandlingen :)



Kram kram

Postat av: Emma

Förstår att det känns jätte kul! :) Ja, knäpp före & efter bilder som Ki skriver. Vore jätte kul att se. Låter klokt att avvakta med lilla väggen om ni är osäkra. Så får ni bo in er lite & känna efter.



Kram

2011-03-11 @ 17:35:33
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback