Hej igen!

Nu är det ju i princip ingen som är in på den här bloggen längre och det finns ju förklarliga orsaker till det: jag har inte skrivit här på över ett halvår och då bloggen är lösenordsskyddad är det inte direkt någon som bara "ramlar in" här. Jag skriver ändå ett litet inlägg nu, mest för min egen skull.

Sitter just nu med en sovande, magsjuk Tyra i famnen. Hade Tigge, Ki och barnen här på besök när Tyra helt plötsligt kräks. Usch, kändes inte kul alls och jag hoppas verkligen att de klarar sig! Trodde i morse att Tyra var sjuk då hon vaknade tidigt, gråtandes (vilket i princip aldrig händer), men det kom ingenting, hon slutade omgående att gråta när jag kom in och hon var efter det pigg, hade aptit vid frukosten och var bra i magen. Jag tänkte att det var tur att hon inte var sjuk men uppenbarligen hade jag fel. Hoppas att det är snabbt övergående! Att jag kommer klara mig tror jag dock inte, brukar sällan göra det i dessa magsjuketider, i vilket fall inte sen jag fick barn. Men hoppas kan man göra!

Känns lite tråkigt för jag har massor med roligt inplanerat i helgen. Idag hade vi som sagt besök som nu inte blev så långvarigt. Ikväll är det Göranträning, vilken jag dock tänker vara med på ändå om inget oförutsett inträffar. I morgon ska jag ut och käka med ett gäng tjejer vilket dock känns väldigt osäkert nu. På söndag är det träff med våran bebisgrupp, hade verkligen velat se alla då det nu var väldigt länge sedan vi träffades. Får väl se hur helgen utvecklar sig... Det är dock ingen ide att gräma sig, det är som det är och blir som det blir. Det kommer förhoppningsvis fler tillfällen!

Kanske borde berätta lite kortfattat vad som har hänt under det senaste halvåret också?! Tyra växer så det knakar, hon pratar mer och mer (och sjunger!) och klara väldigt mycket själv! Världens goaste unge även om hon ibland visar upp ett blixtrande humör! Som tur är brukar det gå snabbt över och resten av tiden är hon verkligen hur snäll, duktig och mysig som helst (och lite busig ibland). Älskar henne av hela mitt hjärta!

Vad gäller arbete så har jag sedan oktober jobbat på StMikaelsskolan, på Introduktionsprogrammet och jag trivs otroligt bra! Jag undervisar i engelska och svenska men att jobba på IM är så mycket mer! Det är en utmaning men vem gillar inte en sådan? Jag trivs verkligen med både elever, kollegor och arbetsuppgifterna. Jag har också ett pass som kallas "Motivationshöjande" och igår var vi i Hemus och hade det jättemysigt! Jag gillar verkligen mixen och gillar inte när saker och ting blir statiska, kanske därför detta passar mig så bra! Har en tjänst fram till sommaren, sedan får vi se vad som händer. Har sökt tjänster vid två tillfällen och båda gångerna har jag haft flera tjänster att välja på så det löser sig säkert!

Mellan jobb och familj försöker jag även få in träning. Har sedan september haft hand om en häst, Wadesch, på heltid. Ibland känns det som att det tar väl mycket tid men vet inte om jag hade klarat mig utan det! W är jättehärlig och träningen har gått stadigt framåt så det ger väldigt mycket att jag kan hålla på! Hästar har alltid varit en del av mitt liv och jag är glad att de fortfarande är det!

I huset som vi köpte för nästan ett år sen trivs vi jättebra! Vi försöker att fixa saker lite då och då, senaste fixet var installation av en kamin och lite småfix i ett badrum. Är jättenöjd över båda och kaminen är verkligen guld värd!!

I övrigt då? Jul och nyår har nyligen passerat och i ärlighetens namn måste jag säga att det är ganska skönt att det är över... Tyra har fyllt två år också, helt otroligt vad fort tiden går!

Kan även nämna att förra helgen hade jag och Kristofer en helg på tu man hand i Tällberg. Vi åt god lunch på lördagen, sedan slappade vi mest på Dalecarlia där vi bodde. Vi hade också massage bokad och sist men inte minst en god trerätters middag. Efter frukosten på söndagen var det dags för hemfärd efter ett riktigt härligt dygn!

Nu hoppas jag på snabb tillfriskning å Tyras vägnar. Sedan vore jag såklart innerligt glad om vi vuxna klarar oss!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Jag ramlade faktiskt in här och ser att du har uppdaterat lite, kul! Tråkigt att det blev som det blev sist, men det är ju inget man kan rå för. Förlåt att jag bara stack... Kände mig lite taskig... Hoppas att ni andra klarade er från magsjuka. Och att du kunde göra allt roligt som du hade inplanerat. Vi får försöka träffas snart igen tycker jag :) Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback